Och då var det Stängt!

tisdag i oktober

 

 

Tisdagar är lediga dagar för Talibanen. Idag var en sådan där ruskig höstdag som hon kallar det.
Mamman myser till det och tänder ljus. Njuter.
Och ja, jag vet att många av Er är massiva hösthatare. Jag förstår det inte. Men jag accepterar det : )
(och snart är det November!)

Vi ägnade morgonen åt pärlor. Talibanen med pärlplatta och en mamma som pimpade sina hörlurar.
Och jodå, jag är 30 år. Jag vet det. Jag tycker fortfarande att det var en hemskt rolig och kreativ idé! Och jag inser att jag måste börja leta efter nya pysselidér inför höst/vinter. Min hjärna är tom!
Några av Er som har tips?
Dom skall självfallet vara Talibanvänliga!

Sedan blev vi tillfrågade om en tur till det lokala leklandet av Emma och hennes lille son.
Woho, tänkte vi och åkte iväg glada i hågen med förväntansfulla ungar.
Döm av vår förvåning när det var stängt!
(hör ni oxå den här låten i bakhuvudet?)

Det är öppet Tors till Söndag.
Jaha … then what?
Handla lite, strosa runt lite och åka tillbaka hem hit för fika.
(någon snabbare än tänkt eftersom Någon trodde hon glömt ett stearinljus brinnande .. Gudars, den paniken!)

Ungarna lekte fint och humöret blev aningens bättre av fika. Mammorna fick sitt efterlängtade kaffe och kvällen var räddad!
Vi gör ett nytt försök på fredag helt enkelt. Skam den som ger sig!

Nu är det läggdags. Tröttmössan på!
Imorgon är det dagisdags för liten igen och klockan ringer tidigt!

Nacht!

(Och ja, jag kommer somna med Ullaredlåten på hjärnan. Jag hoppas ni gör detsamma!)

 

 

 

 

One thought on “Och då var det Stängt!

  1. Ping: Spökstaden Strömstad … |

Kommentera

