Tack för den snabba responsen – Not!

Tidigare i höstas, i slutet av sommaren så började jag kolla efter simskola till Talibanen.
Tänkte att det är väl inte så svårt. Stan är ju inte så stor. Det finns bara ett badhus. Det borde rimligtvis finnas en hemsida.

Letade ett tag. Hittade en hemsida tillslut… den uppdaterades tidigt i våras. Jaha..jaja … då ringer jag väl till badhuset direkt. Det kändes mest logiskt.
Och jag ringde… och fick besked om att det hade dom inget att göra med. Det var det simföreningen som anordnade.

Jaha. Tillbaka till hemsidan återigen som inte var uppdaterad. Hittade en mailadress.
Och jag mailade. Utan att få svar.

Några dagar senare pratar jag med vänner som säger sig upplevt samma sak när dom skulle anmäla sin dotter. Dålig info, och det tog lång tid att få svar via mail.
Att det sedan tog x antal mail för att överhuvudtaget få anmält dottern är en annan femma.

Personligen kan jag inte förstå hur denna process kan ta x antal dagar/veckor?!

Tillslut fick jag tag i ett nummer till en tränare. Som svarade glatt att hon var inte tränare för dom små – men ring xxx. Hon skulle minsann kunna hjälpa mig.
Amen, tänkte jag och ringde.

Blev klickad.  Vilket jag självfallet kan förstå en lördag förmiddag. Problemet var bara att kursen började söndag morgon. Jag var smått stressad.
Får dock sms någon timme senare…

”Hej, sitter och äter. Vad vill du?”

Eh. Ja, jo…jag framförde mitt ärende och efter en väldans massa sms under dagen fick Talibanen lov att komma dagen efter.
(Att vi hamnade på näl den kvällen var ju jävligt olyckligt! )

Men jo..nu har då kursen pågått i tre veckor varav Talibanen varit med i två av dom. Då kan man tycka att dom borde ha koll?

Idag – ungefär fem veckor efter att jag skickat mailet fick jag ett mail där det står att Talibanen inte får plats. Det är fullt.
Men försök gärna nästa termin! MAILA oss namn, ålder och vattenvana.

Är det bara jag som blir lite skeptisk här?

Och för er som undrar – ja, jag mailade tillbaka. Kort och koncist. Sade att vi var med denna terminen och nämnde även lite lätt hur oseriöst jag tycker det verkar med både den dåligt uppdaterade hemsidan, kundbemötandet och mailkontakten. Vi får se vad dom säger.

Är detta normalt? Går det till såhär?

Men tack i alla fall till de tränare som är på Talibanens kurs! Unga, engagerade och roliga! Eloge till dom!

I övrigt – spark i röven till ledningen!

image

6 thoughts on “Tack för den snabba responsen – Not!

  1. Haha. Knäppt. Jag ringer aldrig till vår lilla simhall. Jag går helt enkelt dit och anmäler till simskola. Min yngsta son går också just nu. Har en vecka kvar.
    F ö var det ett jädra klickande hit och dit innan jag hittade dig. ,-) Hoppas allt är bra. Jag gör ett sällsynt hastigt nedslag i cybervärlden idag. Men NU måste jag iväg och köpa skor till jobbet. Mina andra blev nedspydda. Så kan det gå.
    Kram och ha en fin höst, så fin höst man nu kan få. ;-)

    • Men HEJ, du saknade kvinna i Cybervärlden!
      Please come by oftare! :)
      Och ja, jag bytte till egen domän.. herregud, att du ens kom ihåg mig!
      Det gjorde mig glad! :)
      Vad hände med skorna? (vill jag veta?)
      Ta hand om dig och ha en riktigt, fin höst! Kram!

  2. Hej igen. Jo, snabb som jag är har jag redan införskaffat ett par. 200 kr. Mer ger jag inte eftersom jag hellre byter jobb-skor ofta än köper dyra. Det händer att jag trampar i mindre trevliga saker, ganska ofta så.. ;-) Mina gamla råkade ut för en kaskad-kräkning från en av våra boende. Något som kom så hastigt att ingen kunde förutse det hela. Det sipprade liksom in i min kära sandal och jag hade inte tid att springa och tvätta just då, eftersom jag var tvungen att hjälpa den boende. Det hann gotta in sig lite liksom. ;-) Därav nya skor.

    Klart jag kommer ihåg dig. Ta hand om dig med. Kram !!

    • Gudars, vad glad jag är att det är ett tag sedan jag har ätit middag! :S
      Urk!
      Hade gärna jobbat med äldre/handikappade – men tyvärr – just hygienbiten.. jag klarar det inte. Det hjälper inte vad folk säger om vana … det går bara inte! Jag dör ju lite av att bara torka mig själv i röven änna.. eh.. ja.. Men typ :p

      Men ja.. det jag ville säga var att jag tycker det är starkt av dig! Sverige behöver mer bra vårdpersonal helt enkelt! : )

Kommentera

