How about ett nytt smeknamn kanske?

Är egentligen på väg in i duschen. Börjar få lite bråttom. Vi tänkte åka till Öppna Förskolan och mingla lite jag och Talibanen.

Först vill jag prata lite om det här med smeknamn. Victoria tog upp fenomenet i sin blogg här om dagen och det fick mig plötsligt att minnas ett av mina smeknamn. Kan vara ett av de som hängt med längst.
Frugan har lagt in mig som ”porrstjärnan” på mobilen.
Say what – tänkte jag när jag såg detta.

Nu skall tilläggas att jag inte minns om det faktiskt ligger mer till grund för denna historien än vad jag berättar …
Men i min hjärna så kan det ha gått till såhär:

En nyår för ungefär hundra år sedan. När vi fortfarande var unga och jag fortfarande var tillsammans med exet så kom frugan över för att fira sig lite. Himla trevligt tyckte jag.
Dock började klockan rusa iväg lite och sen som vanligt hade jag ännu inte hoppat in i duschen.
Vi kan tillägga att det redan hunnit att flyta lite magiskt vatten och vi alla var något runda under fötterna. Men det är klart, det var nyår så det var ju som sig borde.

In i duschen med mig… Och ut.
På den tiden jobbade jag på restaurant. På den restauranten var det en policy att det skulle bäras långa förkläden. Jag älskade mina långa förkläden. Jag älskade framförallt fickorna i dom. Använde dom även hemma skall ärligt erkännas.
Här är vi ju inte så fina på det…

Plötsligt ringde det på dörren. Det var frugans ex. Ett föga lyckligt ex som tyckte att frugan borde vara hemma och fira nyår med honom istället. Man skulle kunna likna honom vid ett litet, argt bi! Väry arg och ättrig pratar vi om.
Jag var självfallet tvungen att säga att frugan var där … och vänder mig om för att gå och hämta henne…

Döm av hans förvåning när han ser ett par lysande, smådallriga skinkor som lyste upp nyårsnatten när dom gick iväg!
Någon hade glömt att ta på sig allt vad byxor hette och hade endast förkläde på sig.

Man skulle kunna säga att han kom av sig lite. Var inte alls lika arg. Konstigt nog.
Jag har i efterhand undrat om jag kanske borde gjort detta oftare? Kunde jag då undvikit en del fighter?

Man skulle kunna säga att jag ungefär 100 år senare skäms lite varje gång jag träffar den här mannen.
Hej, det är jag som är Elin och visar röven för arga besökare.
Typ så.

Gott nytt år!

//Porrstjärnan

Och självfallet vill jag nu veta Era smeknamn! :)

IMG_2382

Kommentera

