Le Hospital – Del gud vet vilken i ordningen…

bohuslinden
Och här satt jag och rullade tummar i väntan på att dom skulle ropa mitt namn…
Ok, jag spelade kanske lite Subway Surfer på mobilen. Jag behövde något annat att tänka på.
Lätt nervös. Små skakningar.

Besöket gick relativt snabbt när jag väl kom in.
Blåsa sig lite i en spirometrimojäng. (don´t ask) Mäta lungkapacitet.
Mina förväntningar var sådär och resultatet blev dock inte heller riktigt som jag ville.

Fick lite luftrörsvidgande, väntade, diskuterade rökning.. och blåste igen.
Med samma resultat. Och i kombination med tidigare tester på föregående besök blev domen:

”Ja, du har ju inte Astma men ett tidigt stadium av kol. Dina lungor expanderar inte … bla bla .. ”

Jag kopplade bort buren någonstans där och satte på mig lurarna. Det blev lite kortslutning.

40% lungkapacitet. Man skall tydligen ha över 80%.  No wonder att man knappt orkar röra sig nu för tiden.
Sedan är det väl kanske på sin plats att börja med den där träningen oxå. Det vore nog jättebra.
Och sluta röka.
Den där inhalatorn med kortison får fint stanna kvar och dosen är höjd. Tack tack.

Jag blev lite trött. För det tar ta mig tusan aldrig slut. Någonsin.
Skitless är ordet!

Nu skall vi bara få svaret på röntgen med – och visar dom bilderna något så kan det vara så att jag hänger mig – lite lätt – från balkongen. Just saying. För nu räcker det minsann!

Hej, mitt nya liv. Nu kommer jag!

Kommentera

