När man är jäfligt blond …

kaffet

Efter ungefär noll sömn ringde klockan redan vid sex. Jag jublade… nästan inte alls.
Gjorde kaffe. Drack kaffe. Ombestämde mig lite med tanke på mitt eget utfärdade bloggförbud.
Jag har änna annat att pyssla med. Det gick sådär kan man säga.

River och sliter hår. Svär. Dricker mera kaffe. River, sliter och svär lite till.
Vi skall ta i betraktning här att jag inte är någon ägare av det där som kallas tålamod.
Inte alls. Dessutom är jag blond i botten. Skitblond kan det ibland tyckas!
Som när jag pillar med koder, siffror och bloggar.

Annars kan man tycka att man är blond när man åker till polisen för att skaffa pass till Talibanen och polisen upplyser mamman om att barnet är norskt.
Nähä… vann inte ”Mother of the year” i år heller.
Vet inte riktigt hur jag resonerade med mig själv … ungefär som att barn som blir födda i Sverige blir svenska.
Det blir dom inte kan jag med facit i hand säga.
Till veckan är det vi som åker till Norge för att fixa pass.

Blond sade vi va.

Jag har varit vaken i fyra timmar. Jag tycker det är på plats med en powernap nu.
Helst innan jag blir folkilsken och får svarta ögon.

Jomensåatte – Bloggförbud var det. Det låter bra!

Kommentera

