Talibanen och ambulansfärden…

best friendsDagen började så väldigt bra i lördags!
Vi åkte hem till bästa familjen, lekte, härjade och åt pizza… Det kunde inte varit så mycket bättre… Om vi bortser från slutet på dagen…

Ungefär en minut innan vi skall gå ut i bilen leker de små vildarna jage…
I cirklar i  lägenheten sprang dom varv på varv…innan någon visste ordet av det sade det pang och vi hörde ett skrik av smärta…
Lillskrot låg med ansiktet in i dörrkarmen… Jag kan ärligt erkänna att min första tanke var: Men vadfaan, kan ni inte bara vara försiktiga och ta det luugnt! Jädra ungar…
Tills vi fick lyft på henne och inser allt blod som kommer både inifrån munnen och utifrån kinden.

Mamman började smått panika. Patrik bär lillskrot till bilen och vi drar i ilfart ner till akuten.
Kutar till dörren för att inse… att i den här jävla staden är inte sjukhuset öppet mellan 1600 och 22.00 på helgen.
Vad i helvete – kan jag erkänna att jag skrek. Vad är det för inkompetenta jäfla idioter som kan ”bestämma” att folk inte skadar sig mellan den och den tidpunkten på dygnet?
Idioter!

Och ja, mamman hade panik som sagt. Lot´s of blood och jag visste inte om hon slått i huvudet …och såret var igenom kinden eller om tänderna var skadade. Att det sedan är 10-12 mil till NÄL i Trollhättan som är dit man skall åka med barn – det är ju en annan femma.
Så ja, jag ringde ambulans!

Lillskrot var världsbäst och det var även ambulanspersonalen! Tack!
Dom fick tvättat och satt på stripes och i viss liten mån kollat munnen… Den timmen som färden tog låg skrothögen och spelade Subway surfer. Inte märkvärdigt påverkad!

ambulans

Det var långa timmar på akuten. Vi kom in vid 22 och fick träffa läkare vid 3 tiden. Det var trafikolyckor, trauman och en jädra massa fulla folk i omlopp!

Mamman som har grotesk sjukhusskräck hade ett par breakdowns under tiden och jag tackar någon (högre makt) för att liten var så fantastisk och sov sig igenom allting.
Men mamman hon grät och grät … och då skall vi inte prata om hur mycket hon grät när de satte bedövningssprutan i det öppna såret i litens kind.
Jag kommer aldrig, aldrig glömma det. Det var terror.
Till trots för att liten får lugnande och var mer än nog drogad. Man såg smärtan i hela hennes kropp och vi var två stycken plus läkare som höll fast henne.

Min älskade, älskade unge.

4 stygn senare så var vi klara. Det verkar som att et inte gått hål igenom kinden. Vi hoppas på det bästa och med tanke på att hon faktiskt börjat att äta lite … om än väldigt små bitar så vill jag tro att det är ”ytliga” sår som är där inne.

Vi var tvungna att stanna ett par timmar extra för att den lugnande medicinen skulle försvinna ur kroppen lite och för att se till så att det bev någon allergisk reaktion.men vid fem på morgonen beställdes det taxi åt oss och vi påbörjade den långa resan hem…

Det var en hängig unge jag hade igår men jag antar att det fortfarande var en del chock och medicin i omlopp. Idag är hon back till basic om än väldigt svullen.
Hon har dragit av och bytt sitt plåster själv dessutom!

”Nej mamma, rör inte. Det är bäst att jag fixar det här själv”

Min älskade lilla tuffing… Hon är helt fantastisk! Nu längtar hon tillbaka till dagis och kompisar igen!

På fredag tar vi stygnen och hoppas att allt har läkt fint!

sår

4 thoughts on “Talibanen och ambulansfärden…

  1. Men himmel vilken pärs!!!
    Tur tjejen din är både modig och lugn!
    Skönt att hon längtar till kompisarna, det låter härligt sunt.

    • Sådan Mor, tack o lov inte sådan dotter helt enkelt :)
      Hon är helt enkelt min bättre hälft och allt jag Vill vara! :)

    • Tack gumman! Ja, hon är en tuffing minsann! Stor, modig och alldeles fantastisk!! <3
      Och ja, det kunde varit värre.. men DET tänker vi INTE på! Haha! Jag är fortfarande chockskadad!
      Kram!

Kommentera

