Vi slänger barnet i soptunnan…!

syster

Såhär såg Talibanen ut i morse när hon sjöng sina morgonsånger. Dom kan handla om lite vad som helst. Oftast om vad hon gör för stunden men kanske ännu oftare om kärleken.
Hon är himla fin på det viset…

Idag sjöng hon: ”Jag önskar att jag hade en stooorasyyyyster”.

Jag försökte förklara att det var lite svårt. Att det krävdes att jag hade skaffat barn innan henne. Så att hon skulle varit en lillasyster.
Jag var tydligen skitdum. Man kunde väl bara skaffa en storasyster. Det är väl inte så svårt?! Dumma mamma!

Jag frågade om hon kanske ville ha en lillasyster/bror istället. Det ville hon minsann inte.
För den lillasystern eller lillebrodern skulle hon minsann kasta i soptunnan.
Du har ju redan ett barn mamma. Det räcker. Vi slänger den andra

Men jaha, då säger vi väl så. Gött att veta att man är klar med barnafödandet framöver i alla fall!

Och du Talibanen… jag tror vi tar diskussionen om storasystrar och anatomi en annan dag … om något år. Deal?

One thought on “Vi slänger barnet i soptunnan…!

  1. Samtal med barn, det är finfina grejer.
    Deras perspektiv är grymt. :)

    Ha er en toppenhelg gumman, du och lilltjejjan!
    Kram.

Kommentera

