Insomnia…?

image

Månen är nästan full.
Jag kan inte sova. Det är inte månens fel. Eller någon annans.

Sömnen är trasig igen. Blåmärken under hakan som tyder på för hårda knogar och för livliga drömmar. Svullna ögon – ibland vaknar jag och gråter.

Ibland minns jag. Ibland minns jag inte.

Man kämpar på dagarna. För att få en förändring. Make a difference. Man kämpar sig blodig med varje liten del av kroppen.
Jag antar att det är lite av det där som kommer på natten. Det är tröttsamt.

Det vore skönt att sova. Drömlöst.
Eller i alla fall drömma drömmar om vackra platser och fina människor.

John Blund är en idiot. Så har vi det sagt. Han skiter nog i mig.
Och nu kommer väl inte tomten heller Bara för det. ..

Dags att göra ett nytt försök!

Nacht.

4 thoughts on “Insomnia…?

    • Det hoppas verkligen jag med gumman! Trött som en spade idag och ett jobbigt möte i bagagen! Vi hoppas att resten av veckan blir bättre!
      Kram!

  1. Jag kan inte heller sova när det är fullmåne. Utan att för den delen ha sagt att det skulle ha med månen att göra, men det slår ALDRIG fel! ;)

    • Haha. Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på det innan. Sover ganska kasst anyhow lixom.. Men ja,det kanske kan ligga något i det? :)

Kommentera

