Day 8 – Något du aldrig tröttnar på att göra…

Här skulle jag kunna säga en hel del andra saker – några av Er har förmodligen andra förslag än det jag kommer med. Men jag väljer att säga:

Läsa.

Jag tröttnar aldrig på att läsa. Såvida boken är bra. Självfallet.
Men att läsa är en fantastisk gåva. Jag vet inte vad jag hade gjort utan att ha möjlighet att kunna läsa.

All avkoppling det ger, alla skratt, alla tårar … för böcker berör. Många av dom.
Jag älskar flykten böcker ger.
Att för en stund vara någon helt annanstans, uppslukad av någon annan liv och någon annans öde.
Jag är en sådan som lever mig in i böcker. Mycket.
Jag drömmer gärna om dom och jag fortsätter tänka på karaktärerna till trots att boken för längst har tagit slut.
Jag önskar att det var på riktigt. Att jag var där.

Jag började läsa i ung ålder. Har alltid läst mycket. Mamma läste för mig och gav i sin tur det vidare till mig. Jag är tacksam för det …
Jag hoppas att jag i min tur kan ge det vidare till skrotungen. Jag tror det.
Hon börjar i alla fall försöka nu. Ljuda, leta bokstäver, skriva de bokstäver hon kan.. Ja, ni vet. De första trevande stegen.

Böcker är viktigt. Böcker ger kunskap. Kunskap är makt.
Icke att förglömma!

Nu återstår bara att börja plugga med – det däremot – kan man tröttna på!

Jag läser de flesta genrer. Allt från Stephen King till Denise Rudberg.
Vad läser Ni helst? Några rekomendationer? Vad får jag inte missa i bokväg?

Ps: Ett hem utan böcker är inget Hem! Ba´så att ni vet!

6 thoughts on “Day 8 – Något du aldrig tröttnar på att göra…

  1. Jag älskar också att läsa :)
    När jag var liten bodde jag på biblioteket i Sala, jag lånade högvis med böcker och jag kunde ligga och läsa hela dagarna :) När jag hade flyttat hemifrån vet jag att jag läste medans jag lagade mat, hahaha…knäppa jag!

    På semestern har jag läst 5 böcker :)
    Jag tycker att du ska läsa Anders de la Mottes böcker: geim, buzz och bubble. Spännande och svåra att lägga ifrån sig.

    Och jag håller med dig: Ett hem utan böcker är inget hem!

    puss och kram!

  2. Samma här – vet inte hur många böcker jag plöjt igenom i mina dar.
    Numer har jag inte så många böcker i min ägo – de är himla tunga när man ska flytta =P
    Börjar dock fylla på igen =D
    Biografier gillar jag och har du inte läst böcker om ”Pojken som kallades det” finns två till – av Dave Pelzer så rekommenderar jag dessa.
    Han har en bror som också skrivit två böcker ”En brors berättelse” och ”En tonårings resa” – han heter Richard Pelzer.
    Dessa lyssnade jag på =)
    Men om du mailar din adress , så kan jag skicka dig Daves 3 böcker som jag ännu har kvar här hemma.

    • Haha. Ja, det är tungt! Jag bär ihjäl mig varje gång jag flyttar! :)
      Och jag har läst första boken av D.P. Herregud, så hemskt! Läser gärna de två andra dock!
      Och hans bror. Hade ingen aning om att han hade en bror faktiskt!
      I´ll mail the adress – Du är bäst! :)

    • Just ja, Kepler! Tänkt på men inte kommit mig för! Tack så mycket för tipset! Skall lägga det på minnet!

Kommentera

