Day 7 – 10 years ago…

2003,1

…I worship thee…

 

För ungefär 10 år sedan såg jag ut såhär.
Jag hade precis rymt från den här staden jag bor i nu. Jag var kräkless. Kräkless på att aldrig kunna vara anonym, kräkless på att allt visste allt om alla.
Så jag drog.

På bilden befinner jag mig i Kortedala. Inneboende hos Louise.
Vi delade lägenhet i ett halvår innan jag tog mitt pick och pack och flyttade till Uppsala med dåvarande pojkvännen. Örbyhus.

Vi hade många fina stunder jag och Louise. Skall inte sticka under stolen med att det var en del öl på den tiden. Vi brukade kompromissa om vart vi skulle gå. Vi hade inte riktigt samma musiksmak kan man säga.
Medan hon lyssnade på skval och dunk så trivdes jag bäst på Rockbaren. Det gör jag fortfarande förvisso.

Det var inte bara öl utan även en del lösa förbindelser. Ny stad och nya möjligheter som man säger.
Vi kan även säga att det var så jag lärde känna Göteborg. Ständigt en ny efterfest. Ständigt ett nytt ställe att utforska när man vaknade.
”Jaha, vart i helvete är jag… och vart är närmaste spårvagn?”
Fast det ville man oftast inte fråga… så man bara gick… och man letade efter de bredaste gatorna … de ledde oftast till spårvagnsspår.

Sedan sammanträdde vi på morgonen jag och Louise. Drack te och skvallrade.
Ibland bråkade vi. Som hund och katt.
Men ja, vi var kanske lite för olika? I alla fall för att bo så tätt inpå varandra.

Ibland tänker man tillbaka på tiden. Oftast med glädje.
I alla fall om man bortser från skidbackarna i osten hon gjorde som på den tiden retade gallfeber på mig.

Vi var så unga då… ack, så unga … vart tog tiden vägen?

2003…20-årigt Hondjur…

 

Kommentera

