Hejdå Sommar…

Jag tror det är dags att tacka av Sommaren 2013 nu.
Höstvindar börjar blåsa och de gråa molnen blir allt fler och fler. Men jag klagar inte. Jag har väntat in hösten länge nu.
Som de flesta vet är jag ingen sommarmänniska. Inte varit på det senaste decenniet. Jag är lycklig när den är över.
Precis som jägarna som snart får börja jaga igen.

end of summer 1

Jag har träffat så många fina människor. Haft grymma dagar på havet. Varma nätter och känslor som nästan knackat sönder hjärtat.
En hel del kärlek, en del närhet, en del ömhet, en del saknad och stunder av lycka.
Vemod.
Hela känslospektrat i en liten ask som jag skall bära mig under hösten när vindarna kyler kroppen.

Liten har blivit stor. Liten är numera 5 år. Med egna meningar, egen vilja och extremt många känslor.
Ibland är det minsann inte lika lätt att sortera allt.
Men även hon har haft en kanonsommar. Med glass, bad, tacos, vänner, pyjamasparty och vissa dagar har det till och med varit godis till frukost.
För så är det på sommaren. När det är semester. Och det är faktiskt helt ok.
Hon är värd det. Min älskade unge.

END OF SUMMER 2

Men nu – Nu är i alla fall jag redo att säga hejdå till sommaren -2013.
Jag är redo för en innehållsrik höst. Med nya utmaningar, spännande möten och kanske ett och annat äventyr.
Jag är redo för regn, rusk och filtar.
För, för mycket kaffe, varma koppen och ullstrumpor. Pyjamas.

Bring it on!

Hösten – Du är välkommen!

Sommaren – vi ses väl nästa år igen!

2 thoughts on “Hejdå Sommar…

  1. Kan ju säga att du inte är den enda som egentligen inte gillar sommaren.
    Längtar faktiskt som fan till att krypa ner i ”höstkläderna”, mysa ner med ett par koppar te, RAGGSOCKAR!! och att känna sig lite småkylig när man går ute och kommer in i den sköna värmen..
    Denna jävla kvava värme kan andra få, jag vill ha mysig höst. och vår. ingen sommar – ingen vinter.

    • Ooh! Love it babe!
      Men vinter skare va! Massa, massa snö! Inget jävla slask. Runt 5-10 minus och massa, massa snö! Herregud, så underbart!
      Längtar som en tok!
      Vi får ha myskvällar. Du målar, jag broderar! :)

Kommentera

