De gröna fingrarna …ruttnade visst …?!

Ibland är jag jätteivrig. Näst intill manisk. Får gjort en hel massa.
Men sedan, ja, då kommer det lixom så mycket imellan.. som jobb och livet och barn och allt det där …

Som när det kom till rabatterna … för Oj, vilka drömmar jag hade om vackra, blommande rabatter som gjorde grannarna gröna av avund.
Det var tills jag insåg vilket jäfla projekt jag hade gett mig in i …

Jag har rensat sjukt mycket spik, glas, skräp och ogräs… Och det har tagit tid. En hel massa tid.
Sedan hade jag nog behövt gräva upp dom helt .. byta jord … Ja, allt det där …
(ok, jag försöker låta kunnig nu. Jag har egentligen ingen aning om rabatter och jord alls!)

Plötsligt så var allt grott igen…från att det faktiskt var jord .. om än dålig jord .. så var den i alla fall fri från skräp och ogräs .. Och poff en dag .. så såg jag att det var helt vildvuxet.. meterhöga ogräsplantor…
Hur kom dom dit? Är det grannen som planterar på natten? Hyresvärden?
HUR kunde jag missa förfallet?

62

 

Men …jag har räddat solrosorna nu. Mina långa,långa fina solrosor… Eller ja, jag hoppas i alla fall att dom kommer bli det nu när allt det där andra är borta ..

63

Några få blommor kommer det i alla fall att bli …
Nu undrar jag bara vad man skall göra härnest med jorden som finns kvar… Skall man bara hålla den ren från ogräs tills nästa vår?
Hur gör man? Jag kan INGENTING om sådant här. Anyone?

74

 

Som ni ser finns det lite projekt kvar … Det är mysigt. Visst är det, det …
Dock började jag röja där vid trappen igår och där finns det ännu mera glas .. och klantarsle som man är så är jag måttligt oroad över att skära av mig fingrarna. Vore ju inte första gången direkt…

Oh well … har ni tips? Hjälp? Råd? Enlighten me… för jag har fasen ingen aning!

3 thoughts on “De gröna fingrarna …ruttnade visst …?!

  1. Jag hade låtit den gamla jorden ligga kvar och bara rensat den lilla tid som finns kvar av sommaren. Men nästa vår, när tjälen har försvunnit, byt ut jorden som ligger där och se till att vattna satan! Busken som står bredvid de fina solrosorna kan du klippa ner i mars nån gång så kommer de att växa till sig ännu mer under nästa sommar. Vill du har fler tips så ring mig, var ju ett tag sedan vi pratade ;) (Eftersom vår lilla träning på distans sket sig ganska ordentligt!) Pöss på dig!

    • Haha. Den jävla träningen ja. Orkar inte prata om det!
      Och tack för tipsen!! Guld. Men alltså.. den där busken.. eh.. den är ju fan inte ens fin? Eh. Har jag dålig smak? :s
      Och du, messa mig.. Har bytt tele och alla nummer försvann :s I miss jo!!
      pöss!

  2. Alltså busken. Som du inte gillar, den går ju att gräva upp. Fördelen med den är ju att den inte kräver så mycket pysslande och vatten. Bra utfyllnad i rabatten liksom. ^^

Kommentera

