Hondjuret och havet …

Hondjuret och havet. 
Det verkar vila en liten förbannelse över oss.
Antingen så regnar det, blåser det småstorm eller så börjar det åska.

Why me?

I lördags skulle det bli sommarens varmaste dag. Hej och hå. Hurra, tänkte vi som tänkte åka ut med båten. En båt lite modell större med både kapell och sovplats. DET blir minsann fint tänkte jag!

53

 

Plötsligt såg det ut såhär. Menjaha.. Igen?! Det är inte sant!

51

Det började blåsa från alla håll och kanter och jag kände att jag började bli grön trots att jag satt i en bil vars innetemp låg på 300 grader.
Sedan small det… och small det .. Jäflar, vad det small.
Nej, här blir det minsann ingen tur på sjön. Icke, sade Nicke!

Då var det någon som blev jätteledsen. Skitledsen!

50

 

Vi sansade oss snabbt och åkte till Nordby istället. Nästan inte mer än en miljon andra människor som tänkte samma sak. Hilfe, vad folk!
Hälsade på Ewa på jobbet och gick och drack kaffe och bjöd Talibanen på Slush.
Hon var måttligt road…

57

 

Några timmar senare ljusnade det upp.
Havet here we come!
Trots blåst – försökte ignorera tanken om att jag brukar bli grön redan på bryggan.

58

 

Till haaaaaaaavs!
(Ja, låten är ett måste och ja, jag hörde den på repeat i hjärnan hela båtfärden!)

60

 

4 makrillar senare, en tilltagande vind och en grön mamma var vi på väg hem igen.
Men jag fick i alla fall leka kapten en stund. Det var – läskigt!
Och Talibanen var så impad av det hela att hon somnade. Havet gör gött för di små!
Håhåjaja.

Men vi säger tack till Orginalkaptenen som faktiskt tog med oss till trots av vädret! Guld värt att komma ut en stund! :)

Det ser ut att kanske bli fint väder idag. Antar att det mulnar på lagom tills vi ätit frukost – men det återstår att se.
Jag vill bada!

Och jag undrar ju – är det mycket brännmaneter? Me afraid. Väry afraid!

Kommentera

