Day 5 – En helt vanlig kväll …

23…kvällslook…

Kväll – Det är mammatid. Elintid. Metime. Egentid. Kalla det vad ni vill. Det är den tiden jag får lov att stänga öronen eller eventuellt lyssna på något annat än Scooby Doo och Bolibompa. Misstolka mig rätt, barnprogram är ok. Men till en viss gräns… och jag hatar verkligen Scooby Doo!

Oftast (som nu) skriker kattjäfeln. Han vill lägga sig ungefär samtidigt som Talibanen. Fast på min arm. När jag inte går och lägger mig blir han sur. Skitsur. Och skriker röven av sig.
Lucky me for metime.

Kvällen innehåller musik. Och när det börjar mörkna … vilket är så alldeles, alldeles för sent på sommaren så tänder jag värmeljus. Massor av värmeljus.

27

Ibland och alldeles för ofta fastnar jag i Facebookträsket. Jag har lagt ner det nu. More or less.
Jag läser bloggar – Men på sommaren är det stiltje i bloggvärlden…
Min största underhållning i bloggvärlden senaste veckan är i vanlig ordning
Monas Universum. 
Nyfynna FitterBittan har även hon gett mig extremt många skratt de senaste veckorna.
Sådana människor gör kvällarna lite mindre tråkiga!
Om – Vilka bloggar roar ni Er med?

Sedan försöker jag att skriva … Men jag känner mig handikappad i bloggen av olika anledningar just nu! Och det är skitjobbigt att känna så!

Därav tror jag att jag kanske skriver på något som kanske kan bli en bok. Jag vet inte. Det är röriga små kapitel med felaktiga meningar och en nakenhet som skulle få en rutinerad strippare att skämmas!
Så förmodligen kommer det att förbli just vad det är nu – små röriga kapitel i en låst mapp.

28Oftast dricker jag kaffe. Smiter ut på balkongen för att röka .. spelar lite wordfeud.
Nynnar på någon gammal sång jag glömde texten till redan för flera år sedan.

Men man sjunger väl hellre än bra har jag hört?

Ibland pratar jag i telefon. Eller har besök. Det sistnämnda är kanske inte lika ofta som jag hade velat. Men så är det i skogen. Det är inte riktigt så lättvindigt som det är i stan.
Ibland har jag mer besök än jag vill – det är jobbigt det med för man blir änna aldrig av med folket…
Ja, det var då helv…. kan hon aldrig bli nöjd eller tänker ni?
Jodå, visst kan jag det .. Men det är så mycket skönare att få utlopp för lite gnäll. Förlåt mig!

29Ikväll var det jag och Varg Veum. Helt ok. Om man bortser från att jag nu ser spöken och tre timmar senare har hög puls.
Ja, jag är en mes. Jättemycket mes. Sådan är jag.

Så jag antar att det är dags att sova. Invänta måndag.
Ny dag, nya tag.

”Same procedure as every year, James!”

25

2 thoughts on “Day 5 – En helt vanlig kväll …

  1. Jag roar mig med att läsa din blogg, underbara litenE <3
    och så funderar jag över om jag ska börja blogga på riktigt, sådär som du gör. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: jag älskar ditt sätt att skriva <3
    Kram och puss!

    /queen

    • Aw. Älskade du! Det är bara att börja det ..Och på riktigt? Du menar lite mer frekvent kanske? Annars så finns det väl varken rätt eller fel vad kommer till bloggande? :)
      Men ja, skriv skriv fina du!
      Puss

Kommentera

