Den skrämda makrillen och en dag på havet…

Idag är det kvavt. Grått.
Det regnar till och från. Det är helt ok. Man behöver lite paus från solen ibland.
Även fast jag hemskt gärna hade åkt ut och fiskat idag.

Igår däremot var det sol. En väldigt massa sol.

Jag och Ewa började dagen med motorstopp i en rondell. En väldigt trafikerad rondell.
Mindre kul. Jag lovar.
Tillslut blev vi bogserade till närmaste parkering…

collage1

Sent om sider och långt om länge kom vi ner till hamnen, hoppade i en båt och jag kände plötsligt livet i mig.
Det är något speciellt med att åka båt. En inre frid.
Sedan var det fullt av skratt och glädje med… så som sig bör när det sitter 4 brudar i en liten båt!

collage2

Vi fiskade lite makrill. Karin fick två stycken medan Ewa skrämde bort både sin egen och resten av stimmet vid att skrika så både Norge och Han däruppe hörde det.
Men att bara ligga och flyta, sola och rycka lite i snöret gjorde att det var faktiskt helt ok i alla fall…
Vem vill ha nyfiskad makrill till kvällsmat .. inte jag i alla fall… – host –

Sedan är det ju märkligt … när man inte varit ute på havet på flera år så är man plötsligt ute på havet två gånger på en och samma dag …
För det blev en sväng med Talibanen och M på eftermiddagen med.
En sväng till Strömstad och köpa glass.

collage3

Lite mer vågor än tidigare på dagen. Lite snabbare. Lite blötare.
En liten tröttsak som höll på att somna i mammans famn på hemvägen trots både glass och sol … men det är hårt med all denna sol och utelek om dagarna…
Sover som en klubbad säl om kvällarna! :)

Det var en fin dag igår … härligt att spendera den på havet.
På fredag åker vi förmodligen ut igen och jag längtar!

Men idag – Idag är det helt, helt ok att det är duggregn och grått! 

One thought on “Den skrämda makrillen och en dag på havet…

  1. Låter som du har det alldeles finfint!
    Tja, minus bilproblematiken mitt i en vältrafikerad rondell alltså.
    Är inte typiskt liksom. :)

    Kram.

Kommentera

