Day 3 – You´r biggest insecurity…

Min största osäkerhet. Min största rädsla. Jag vet inte vad man skall kalla det…

Men det är att fastna. I livet.
Att inte komma vidare . Att sluta drömma. Att sluta kämpa för att hela tiden utvecklas.
Att nöja sig.
Jag vill aldrig nöja mig. Jag vill hela tiden mer. Jag vill utvecklas helt enkelt.
Jag vill skapa resultat.
Jag vill vinna. Över mig själv. Över dom mål jag ständigt skapar för mig själv.
Jag vill göra bättre.

Min största rädsla är att jag slutar med dom sakerna. Att jag fastnar i det som är nu och tycker det är bra så. För det Är inte bra så! Man kan alltid mer. Man kan alltid sikta lite högre, komma lite längre. Bara man vill.

Och om man inte vill? Vad har man kvar då?
Vad sker med drömmar och förväntningar? Förhoppningar?
De vissnar och dör.
Jag vill aldrig hamna där.

Och så är jag så in i bomben rädd för att inte duga med.
Skiträdd. På riktigt.
Som mamma, vän, medarbetare och människa.

Jag vill duga. Precis som jag är.

ego36

4 thoughts on “Day 3 – You´r biggest insecurity…

Kommentera

