Day two – Post a picture from 2007

Året 2007. 
Mitt förhållande med A tog slut. 3½ år av tvåsamhet blev ensamhet.
Sådär i efterhand inser jag att det var oundvikligt och till det bästa. Men jag fortfarande komma på mig själv med att sakna. Inte sådär att det gör ont, ont … men ett litet vemod och en tanke  – tänk om.
Han är lyckligt gift idag och har en söt liten unge. Jag är glad för hans skull!

Fast det var kanske 2006 det tog slut… Åren smälter samman och tiden går så fort.

En sommar med Jennifer. På gott och ont. Med skratt och gråt.
Ett impulsivt, destruktivt liv som skapade så väldigt många minnen. Vi levde verkligen den sommaren. L.e.v.d.e.
På den tiden trodde jag inte att jag skulle överleva. Jag trodde det redan fanns en deadline för mig.
Jag hade egentligen levt färdigt. Hade inget mer att ge. Jag var mätt och belåten.
Klar för en fortsättning på andra sidan. Det hade jag varit i många år.

Så kom vändningen. Hösten. Det jag aldrig trott skulle ske. Och aldrig på det viset.
Det blev en chock. En stor chock.

Idag är hon 5 år och anledningen att andas. V.a.r.j.e dag. Året om. 

Livet har sina mystiska vägar …

vinter2007

…2007…

2 thoughts on “Day two – Post a picture from 2007

  1. Det var 2005 det tog slut mellan er bäb. Men jag fattar poängen, tiden rusar iväg! Jag är för min del glad att både du och jag överlevde den tiden.

Kommentera

