Morning glory?

möblera

 

En ny dag har vaknat.
Mamman vaknade innan barnet. Innan nollsjunoll och det kändes sådär. Dock rev hostan i halsen och blåsan gjorde lite sådär lagom ont.
Bara att gå upp, fixa kaffe och göra sedvanliga kollen att kroppsdelarna sitter där dom skall!

Dotra krävde Juice och ”trasdockorna” och jag ler nöjt inombords över att det inte bara är Scooby Doo och Ben10 och vad fasen det nu heter alltsammans.
(som jag alltmer förbjuder – för jag tycker verkligen inte det är spec. ok ur något perspektiv alls.)

Idag satsar vi på en skitbra dag. Solen skiner redan och vi skall ha ”familjekalas” med de närmaste hemma hos mor min.
Det skall packas för semestern som infaller imorgon för oss båda.
Oh sweet joy! Jag är i sådant behov av semester just nu så jag inte riktigt vet vilket ben jag skall stå på! Det har varit ett tungt år med en rad omvälvande förändringar.
Nu tar vi som sagt semester, laddar om och kör så det ryker!
Sista halvan av 2013 (det är 2013 va?) skall bli fantastisk! Kosta vad det kosta vill!

I övrigt är jag nöjd som attan med ommöbleringen vi gjorde igår. Skrotis har blivit med soffa och kan äntligen ligga i sitt rum och kolla på film..
(för Nej, man kan inte ligga i sängen och kolla, mamman håller med) medan mamman blev av med en soffa (som hon bara lägger massa skit i och irriterar sig på)
Win – Win!

Jag hör någon ropa – Jag antar att filmen är färdig. Nu vankas det frukost!

Funderar på en 30 days challenge – Vad tycks om det?
(ja, jag vet att jag suger på att göra klart dom.. men vi kan försöka?)

Hänger ni på i sådana fall?

 

2 thoughts on “Morning glory?

    • Bra för mig med bloggtorka :)
      Googla typ detta – 30 days blog challenge så får du se lite olika bilder :)
      <3

Kommentera

