Grattis Dotra mi – Idag är det Din dag!

preggo1

Ungefär vid denna tiden på dygnet för 5 år sedan började smärtan bli outhärdlig. 
Värkarna, ja herrejäflar vad det värkte … Och jag tänkte att:
-Kniper jag så kommer den inte! 

Klisché – maybe! Men är man på väg att pressa ut X antal kg genom muttolajnen tänker du inte speciellt rationellt! 
Att jag under de första värkarna satt på dass och bad till gud om att det måtte gå över behöver vi kanske inte hellre nämna? 
Jag lovade Honom evighet trohet och att aldrig mer varken svära eller synda! 
Tji fick han – Gubben! 

Ilfart till Östra Sjukhuset mitt i natten. Två livrädda pojkar som trodde man skulle föda i bilen och en Elin som inte hade annat i huvudet än -Smärtlindring! Anything. Bara det går fort. Som satan! 
Så blev det inte helt enkelt. Hade stannat hemma för länge – var för öppen. Bara att köra. 
Lustgasen funkade inte.
Ni kan läsa förlossningsberättelsen här – Det var en smärre makaber upplevelse sådär i efterhand. 

Men det blev faktiskt en bäbis. Världens vackraste finaste lilla flickebäbis. 
Inte en Nathaniel aka Tarzan som jag trodde under nio månader…
En liten flicka på 3915g och 50 cm lång. 
Alldeles, alldeles perfekt! ♥

preggo2

 

 

Från att vara världens minsta charmtroll har tiden sprungit och nu är hon en stor tjej. 
Hela 5 år idag.

Människan som är min anledning att leva. Min människa som gör mig hel, som gör mig bättre, som gör att jag vill gå upp. Varje morgon. 
Som får mig att sträva, att drömma och kämpa. Varje dag. Andetag för andetag!

Min lilla empatiska, vackra unge som är så väldigt speciell på sitt egna lilla vis.

17 kg Perfektion.

Grattis på födelsedagen älskade dotra mi!
Tack för att jag får vara Din Mamma!

Och som du sade ikväll:

– ”Mamma – Du är bara min mamma. Bara, bara min!! Och om du får fler barn mamma, så är du fortfarande bara min mamma! 

– Men älskling, vem skall vara det barnets mamma då? 

– Släng det du Mamma. Du behöver bara mig”

Och det har du rätt i Skruttungen min. När jag har dig har jag allt jag behöver! 
Jag älskar dig så!

preggo3

One thought on “Grattis Dotra mi – Idag är det Din dag!

  1. Alltså, ljuvliga, ljuvliga babybilder, Elin! Pussa, krama, sjung och dansa med henne från mig. All kärlek, hipphipphurraaaa för Sanna, för det är din din DIN dag idag! <3 Kraaaaaam!

Kommentera

