Midsommar – Oh the fun…

e och liten1

Midsommarafton. Folk är laddade till tänderna. Det önskas glad midsommar till höger och vänster och det känns ungefär som Julafton… fast jag vet inte om folk kanske är än mer Hypade för detta?
Det skall vara sill och nubbe och en hel jäfla folkfest. Man kan väl kanske jämföra detta med norrmännens 17:e maj skulle jag tro?

Självfallet är det mysigt. Absolut! Att man samlas. Att man gör saker tillsammans.
Men hypen? Jag greppar det inte riktigt.
Midsommar – den viktigaste dagen på året. Hur blev det så?
Hur är det för Er? Hur firar ni?

midsommar liten

…Midsommar 2010 på fiskartorpet…

Det börjar bli grått på himlen och solen och det klarblåa har fått ge vika.
Tydligen är det utfärdad någon slags varning om både åska och regn idag. Ypperligt!
I den mån det går blir det även en liten tur till fiskartorpet i år då ungen inte är helt kry. Vi hoppas att vädret håller sig i alla fall tills vi kommer hem igen.

Nu laddar vi med lite kaffe, lite dusch och lite musik innan vi blir hämtade.

 http://open.spotify.com/track/2bkobNV1AyahJ2sbGriUyW

Glad midsommar på Er folket! 

6 thoughts on “Midsommar – Oh the fun…

    • Nej, det har du rätt i. 17 maj är unikt i sig. Självfallet.
      Men midsommar är ju svenskarnas ”dag” om man säger så :)

  1. Ja visst är det svenskarnas nationaldag, utan tvekan! :)
    Kan hålla med om hypen.
    Alla hypade dagar får mig att vilja revoltera en smula. Att inte gå all-in,
    utan att göra lite tvärtom.
    Gäller jul, nyår, midsommar och påsk.
    Det väcker något såväl socialt men även något mycket antisocialt hos mig. :)

    Jag såg ditt mail, blev superglad. :)
    Jag återkommer självklart!

    • Jag håller med ang. alla högtidsdagar om man bortser från Jul. Jag är en töntig julfantast som bara väntar år efter år på att det äntligen skall bli december.
      Smyglyssnar på jullåtar mitt i sommaren och allt det där .. Haha!
      Säg inget – Jag veeet! :)
      Hoppas måndagen är fin mot dig!

    • Skönt att veta vad man skall göra .. så behöver man ju inte tänka mer på det ;)
      Hade ni dåligt väder ni med?
      Kram

Kommentera

