Innan vi ger oss ut i ett orört vinterlandskap…

snow

 

Och här sitter man… dagen innan midsommar.
Högsommar.
Och längtar febrilt efter vinter.

Jag längtar efter nysnö som knarrar magiskt under skorna och jag längtar efter kylan som biter tag i kinderna och den kalla luften som river i halsen.

Jag saknar mörka vinterkvällar och upplysta gator. Lyktor och ljus. Som sprider värme.

Jag saknar klara stjärnhimlar där man nästan ibland kan känna att stjärnorna är så nära att man kan ta på dom. Omgiven. Liten. I universum.

Froströk. Jag tror det måste vara något magiskt över det!

Jag vill ha snöbollskrig och göra snöänglar.
Jag vill ligga i en snöhög med liten på magen och diskutera livet. Och stjärnorna och allt det här som finns därimellan.

Jag vill ha mörka morgnar med värmeljus och varm chocklad. Med Liten i knät och den gråa, mysiga ullpläden över oss… innan vi ger oss ut i ett orört vinterlandskap.

Det är något alldeles speciellt med vinter.

Och om jag blundar … så kan jag nästan känna snöflingor som faller mot ansiktet och höra knarret under skorna …

 

Nu mina vänner … är det bara några månader kvar!

Kommentera

