Midsommar och ett gammalt trasigt ben!

Midsommar är fest och fart och fläkt. För många.
För min del brukar det vara lugnt. Väldigt lugnt!
För två år sedan startade vi promenaden till midsommarfirandet med ett litet fall. Det nyktra skall tilläggas! Barn, små grodorna, glass och kaffe!

Och ja, jag säger ett litet fall. För det var litet. Ett snabbt ”lätt” fall framåt som resultat av att det där jäfla ledbandet gav med sig och foten vek sig…

Jag fick ett litet skrapsår … två dagar senare såg benet ut såhär:

ben1

Men vi känner ju mig. Det gör över. Det går alltid över.
Eller ja, kanske inte alltid … men detta Borde gå över, tänkte jag i mitt stilla sinne. För det var ju bara ett litet fall…
Men allt eftersom att dagarna gick så blev det helt enkelt inte bättre utan kanske än lite mer sämre…

ben2Foten svullnade och färgkombinationerna blev många och märkliga. Det blev ett besök på vårdcentralen i Gamlestaden.
”Hej och usch, åk till ortopen i Mölndal”
”Tack men nejtack, jag har suttit här tre timmar med trött 3-åring. Det kommer inte fråga. Nu åker jag hem”

Smart, Elin. Smart!

Slutresultatet var tio timmar på ortopeden i Mölndal. Otaliga röntgenbilder och prover senare …
Inre blödningar i benet, massiv stukning och ett sprucket ben mitt i (?!) foten.
Hallå ja? Jag skrapade knät ja. Vems ben det här är har jag ingen aning om!
Tack och hejdå skor i ett par månader. Hej kryckor (som förövrigt är omöjligt att använda när man har bindgalen, trotsig treåring som springer runt)

Jag har fortfarande ont i det där lilla benet mitt i foten. Antar att det kanske inte riktigt fick läka klart. Men jag är tacksam att färgen återgått till det normala. Det är fint!

ben3

 

Men ja, midsommar var det ja…

Nu köööör viiii! :))

 

One thought on “Midsommar och ett gammalt trasigt ben!

  1. AAahhhh shit, just ja. Hur mår tantens ben idag?
    Hade glömt bort det där, men minns nu, mkt väl, när du först rapporterade allt över telefon, herreminjävlar… Menneh.. <3 Happy midsommar, darrrling!

Kommentera

