Kalasmat, mirakelflicka och strandhäng…

Elin och Liten

 

Eftersom tiden är begränsad nu en period tar jag en hel del kort. Vissa dagar mer, andra mindre.
Fångar ögonblick och känslor. Bevarar minnen på ett litet kort och sparar känslan under huden.

Som detta kortet på mig och Talibanen. Världens bästa Taliban. Värdens snällaste och mest empatiska.

Detta kortet är från dagen när hon tydligen saknat mig ”fruktansvärt mycket” och jag var på jobbet.
Hon hade tagit med sin mormor till affären för att köpa kalasgrejer till oss. För att visa att hon hade saknat mig och för att jag skulle få en alldeles egen dag.
Hem kom hon med blommor, engångstallrikar och pappmuggar – rosa med prinsessor på.
Kalasmaten var köttbullar och makaroner. Och det smakade underbart!

När sedan ungen i bilen sjöng sin kärlekssång om en saknad mamma och om mammans ”egna dag” som är så speciell så grät mamman så hon nästan gick i stycken.
Att jag har haft sådan tur. Lilla Lilla Fröken Mirakel.

Nu skall vi bege oss till stranden. Leta efter krabbor, bada och försöka lapa lite sol!

Du härliga lördag!

Hur spenderar ni Eran helg?

2 thoughts on “Kalasmat, mirakelflicka och strandhäng…

  1. Hon hade tur också.. fick en så underbar mamma att kalasa med Du är speciell du med <3 kärlek till ER <3

Kommentera

