Innan timmen är slagen…

gräs6Jag trotsade grävmaskiner och oljud och skapade mitt eget lilla oljud istället tidigare idag.
Med kläder på skall tilläggas… även fast tanken var väldigt lockande om något annat!
J.a.g  klippte gräset. Undertecknad klippte för första gången i hela sitt liv sin Egna gräsmatta.
Det kändes nästan stort på något märkligt vis.

Sedan låg vi lite i rabatterna jag och Talibanen. Men hej, vilket evighetsgöra. Ogräset sitter som synden och jag hade egentligen behövt en stor jäfla spade för att få vänt upp och ner på allting. Meen, med våld, vilja och …liten kratta så går allt!
Nu skall vi bara hitta en lösning på trädgårdsslangen så den når hela vägen runt huset med så de stackars nysådda fröna kan få lite vatten med. Annars blir det nog ganska trist däri …
(sedan skall vi inte prata om alla meter som finns kvar att rensa men de tar vi i helgen)

Liten sjukling börjar äntligen bli frisk och alert så imorgon väntar jobb och dagis igen. Finally.
Man går omkring i en liten bubbla härute i skogen.

Det börjar bli dags för en kopp te, lite tända ljus och en liten timme med en bok i soffan innan timmen är slagen.
Dagarna går så väldigt, väldigt fort just nu.
Är det bara mina eller känner ni likadant?

Vi avslutar med den mest godhjärtade jag vet … Det finns ingen ände på kärleken som ryms i den här lilla varelsen… Och jag är som förtrollad.
Måtte inte den onda världen ta död på allt det fina som göms inom… Måtte hon få leva med tron om en vacker värld länge, länge …

gräs3

And I bid thee goodnight…med strilande sommarregn och skymning…

Kommentera

