När man är uttömd…

12-6

 

Om vi tyckte att det var kallt och ruggigt igår så är det inget emot idag när det (återigen) regnar sidledes och blåser isbjörnar!
Underbart, detta fantastiska vårväder! Sedan är det väl alltid skönt att ha något att gnälla om … vädret är änna tacksamt på det viset!
Dessutom verkar det som att de flesta andra har sol lite runt om kring i landet – Jag säger orättvist!
Har ni sol?

Men det blev en fin dag trots allt. Finbesök av Märtha och Mr Mister från Göteborg.
Jag och Märtha fick diskuterat gamla bravader och bajs – i vanlig ordning över en snabb kopp kaffe innan hon åkte medan jag och Mr avnjöt en god och lång middag som varade utöver kvällen och en film.

12-4
Jag blev inlindad i en varm famn och där somnade jag såklart skönt. Efter matkoma och en tidig morgon. Somnade till ”You, me and Dupree” och vaknade till något helt annat. Oxå helt i vanlig ordning.

Är det bara jag som Aldrig får se slutet på en film eller är vi fler? Det är ju helt hopplöst detta! Man orkar ju inte ladda ner en film för att se de sista 20 minuterna!

Mr åkte redan efter frukost och vi som är kvar funderar på hur dagen skall spenderas. Ut skall vi minsann inte!
Baka lite kanske? Hitta något spännande pyssel? Jag känner mig tömd på idéer idag.
Anyone?

Ikväll bär det av in till staden. Börja jobba tidigt imorgon. Då är frågan – Vem våldgästar vi ikväll?

//Luffaren

3 thoughts on “När man är uttömd…

  1. hej.
    jag är också duktig på att somna till filmer, brukar påstå att soffan är stoppad med sömnmedel.

    Jag har säsongsjobb i en kiosk på en golfbana, har jobbat hela helgen, solsken, blåst, glada människor och faktiskt helt okej :-)

    • Haha! Det är nog kanske det som är fallet med min soffa! Den är helt enkelt full med valium! :)

      Låter som ett härligt jobb! Frisk luft och glada människor. Man behöver inte så mycket mer :) Är det långt hemifrån dig? Bra tider? Arbetskamrater?

  2. Låter som en grymt härlig helg.
    Med en massa mys i olika former. :)
    (Vill som sagt minnas att du mår finfint när det regnar också! :) )

Kommentera

