Weekend – it was …

Veckan gick fort. Helgen gick snabbare.
Nu väntar ett par långa veckor med jobbdagar som sträcker sig till 18.00 varje dag.

Le gang
Njöt av lite egentid och afterwork med vänner i fredags innan det var dags att speedsova innan klockan ringde vid en alldeles för okristlig tid.
Dock vaknade man till strålande sol och ett outtalat löfte om en vacker dag. Det känns lite lättare att börja jobba klockan 07 en lördag morgon då!

Och en strålande dag blev det … tror att var och varannan människa var och fikade hos oss då… Det var kaos… men ett trevligt kaos.
(att jag nu ett dygn senare fortfarande har svullna fötter och en lätt önskan om att kapa av mig benen var så det faktiskt – kul!)

Det var inte många knop igår kväll. Vi åt lite tacos och avslutade i vanlig ordning under en filt med Talibanen på magen och barnprogram. Det är en värdefull för stund för oss som är ren rutin och ett måste. Inget gos, inget sova … Tycker både liten och mamman.

liten och pipen
Denna synen mötte mig när jag lade mig igår kväll … Den andra synen mötte mig imorse …
Älskade barn!

Today however … Ett tvättbärg på höjd med Mount Fuji och resterande kaos i lägenheten så var det änna dags att ta tag i det helt enkelt.
Så det gjorde vi. Det blev – inte klart – men ack så mycket bättre!
Att det sedan var skrothögen som tog initiativet till städningen redan innan klockan var nio imorse var dessutom lite otippat!

Vi fick finbesök mitt på dagen av frugan med avkomma och det var ju precis lika fint som vanligt. Tiden gick alldeles för fort och det talibanen grät otröstligt när bästisen åkte hem.

”Mamma, nu kommer jag aldrig mer bli glad igen. Det är så tomt här utan C. Jag kommer nog aldrig le mera. Det är så sorgligt”

Och så känns det nog lite för oss båda två ibland. Att vi är lite isolerade och ensamma här ute .. Men vi hann i alla fall boka in en tacokväll nästa helg och det ser vi verkligen fram emot! Dessutom är det helgen som det inte står ”Jobb” med röd penna på i almanackan  Det är onekligen lite småtrevligt… Hejdå väckarklocka!

Avslutade kvällen med att städa trapphuset, skura och plocka bort det mesta i vinterklädesväg. Jag vägrar ha det framme längre. Nu får det vara nog med tjocka kläder för ett tag. Nu väntar vi in våren.
Annars tänker jag stanna hemma. Punkt!

Helgen summerad i ungefär 500 ord. Det var ungefär det. Vi hann inte mer. Det har gått så alldeles för fort.
Igår ramlade jag i säng redan kvart över tio … Så det var den lördagen…  Nu är klockan halv elva och jag våndas över att klockan snart ringer igen…

Ny vecka, nya möjligheter – Babysteps.

It´s all about  the babysteps!

2 thoughts on “Weekend – it was …

    • Haha. Tvättar mer eller mindre en maskin om dagen. I alla fall MINST varannan. Men imagine klädhitler aka Talibanen och en extremt hårande katt, mängder filtar .. you get the picture! ;)

Kommentera

