Nästan Religiös…

Hemkomna från påskmiddag hos moderen på förmiddagen. Solen strålade varmt och det var på något vis lite straffbart att inte gå ut … Vi trotsade förkylning, drog på oss massa kläder och begav oss ut …
Inte en aning hade vi då om att vi skulle stanna ute i tre, fyra timmar …

rabatter

 

Skulle bara pilla bort lite gräs men ja, vi blev fast. Ack, så mysigt vi hade där ute jag och talibanen!

Våra rabatter är inte så … fräscha. Det har legat ett ton gräs, spik, glas, tegelsten och gud vet vad däri… Jag glömde ta kort innan. Men det var inte speciellt vackert.
Rabatten i den större bilden har vi rensat idag. Från att inte ha kunnat se jorden eller de små blommorna som växer upp har vi kommit fantastiskt långt.

Dock är det kanske inte helt optimalt med talibanens små plastkrattor men det funkade ypperligt till en början och att röja undan gräs och pinnar och skit …
Imorgon kommer dock moderen ner med en spade … Lättare så.

Det är X antal ställen som skall fixas till. Där det förmodligen kanske -har- varit rabatt men inte blivit underhållt och dylikt.

Återigen – vilken grej. Vilken terapi att ligga på alla fyra några timmar. Helt underbart.
Är förvisso ganska mör i kroppen nu och jag misstänker att jag kommer känna det imorgon… Men det är klart, vi får vara tacksamma för den lilla träningen vi får!

Nu googlar jag vilt på fröer och drömmer mig bort till ljumma sommarkvällar med vänner, en grill och lekande barn… Och rabatter fulla av vackra, blommande blommor!

Måste bara skicka ett (argt) mail till hyresvärden och säga att det är dags att hans jäfla byggjobbare städar upp efter sig. Har gått ex antal rundor -redan- i trädgården och plockat skruvar, spik och glas. Det är Inte ok! Träbitar, sågspån, you name it.
Så skall det inte se ut när April är över för då vet jag en som kommer bli skogstokig.

Och egentligen är hela utedelen med både rabatter och buskar hans ansvar – om man nu skall vara noga på det. Men visst kan jag hjälpa till.
Dock – med den här hyran så kan han komma och slicka min trädgård tills den är ren. Punkt!

Men morgondagens projekt är klart – och vi längtar.

Herregud, det är nästan så man blir religiös! :)

rabatter2

8 thoughts on “Nästan Religiös…

  1. Du kan ju pröva o höra om du hjälper till med underhållet av trädgården samt trapphus för en schysst hyressänkning? Så gjorde jag när jag hyrde privat o ägaren aldrig kom o rensade rabatter eller städade trapphuset.

    • Ja, jag tänkte faktiskt göra det! Det känns som att det borde vara ganska rimligt. Men hur mycket är egentligen rimligt i sänkning? Har du koll?
      Kram

  2. Gud så härligt att få rensa och fixa i rabatten!! Här får jag nog vänta en sisådär hundra år till … man fattar aldrig hur mycket snö det är förens det ska bort ;) Men fröer har jag köpt och förhoppningsvis kan jag snart förodla lite inne i köksfönstret :)
    Kram

    http://www.elinteg.se

    • Ja, det var en sådan grym känsla att det finns inte. Haha. Konstigt det där .. :)
      Det där med att förodla .. eh.. måste man sånt? Jag har ju inga sådana där grejer att förodla i .. Kan man inte bara vänta tills det inte är frost längre? Eh. Tjejen med noll koll lixom! :))
      Kram

  3. Det är bara vissa saker som behöver förodlas, men såklart att mycket grejor blommar tidigare och har större förutsättningar att klara sig. Dock inte allt. I övrigt är det inte särskilt svårt att förodla och inte mycket som behövs………. Det räcker med krukor, det kan vara en ugnsform eller vad som helst. Plastfolie, jord och frön…….. Är det lökar du sätter så förodlar man inte.

Kommentera

