I win – You loose – Jobb – körkort och Rättegång!

Win1

 

Jag brukar tycka att det går fort. Att det känns lite som att fladdrar som ett löv i vinden. Från dike, till gren… ömsom nere, ömsom uppe. Ibland blir man trampad på och man går sönder. Men man flyger alltid igen.
Så även denna gången.

Igår var jag på anställningsintervju. En ganska kort men bra sådan. En god känsla, mysiga lokaler och det är ett ställe jag hängt mycket på i min ungdom…
Då var det dock annan personal där …
Nu har jag fått jobb där. På ett av de lokala fiken i stan. Kallskänk, kassa och lite beställningar av det ena än det andra.
Heltid. Ett år. Ett mammavik. Och jag är sådär glad att jag nästan går sönder lite. Underbart!

Under tiden jag jobbar heltid är det tänkt (ett måste) att jag måste skaffa körkort inom en månad. Annars kan jag inte jobba kvar. Då funkar det inte med tidiga mornar, dagis och annat. Så jag har lite mindre än en månad på mig. Ready, set, go – KÖR!
Håll alla Era tummar för att detta går vägen nu.

Sedan är det rättegång i slutet av April. Dagen är kommen. Jag är skräckslagen men samlad. Jag tror på mig och på liten. Vi är dreamteam – och vi klarar Allt. Och lite till.

Detta blir en sjukt intensiv månad på alla sätt och vis. Jag kanske inte kommer vara lika närvarande, eller så kommer jag vara än mer närvarande för att jag kommer behöva spy ur mig lite då och då. Jag vet inte ännu.

Nu laddar jag från tårna, tar ett djupt andetag och ställer in mig mentalt på en månad av total kaos.

Överlever jag det här så överlever jag allt. Då är det bevisat att jag har minst nio liv och två tillgodo.

Hejja på mig – Snälla!

4 thoughts on “I win – You loose – Jobb – körkort och Rättegång!

  1. Håller tummarna och hoppas att det går din väg! :)
    Kan du redan köra? En månad är ju inte så lång tid, men det verkar som om det är det teoretiska som är viktigast. Läsa, läsa, läsa! You can do it! :D

    • Gah! Men tack, tack! :) Ja, läsa som fan får det bli! Och uppkörningstider finns inte i denna stad tydligen så jag vette fan hur det blir.
      Moment 22. Inget jobb, inget körkort. Inget körkort, inget jobb. Hehe. Men jo, jag har kört en del innan.. men ja, det är en del kvar! Heh! Andaas! :)
      Tack igen gumman! Det värmer!

  2. All styrka till dig, en dag at gangen- detta fixar du! Jag tror pa dig. Efter april har du en annu finare period framfor dig! Kram!

    • Tack snälla du! Det värmer! :)
      Och all lycka till dig, minime i magen och familjen! Kram

Kommentera

