Med ett fult flin och en stor glänsande fällkniv…

Jag vaknade inatt. Kallsvettig och rädd så hjärtat hoppade i bröstet på mig.
Jag hade svårt att andas.
Händerna gjorde ont. Förmodligen har jag knutit dom och lagt hakan över… sovit med hårt knutna händer.
Det tog lång tid innan de slutade värka.

Jag antecknade … ifall jag skulle glömma drömmen. Men jag glömde inte. Inte alls.

I vanlig ordning blev jag jagad. Jag minns inte vart jag hade varit. Men för en gångs skull var jag inte ensam. Det brukar jag vara. Denna gången fanns en kille med. En kille jag pratat lite med på facebook som bor i samma stad men som jag aldrig träffat.
Han vaktade mig av någon anledning.

Vi åkte i en röd stor skåpbil. Hade lyckats fly. Genom små trånga gränder hade vi kört.
Långa branta backar … vädret var grått.
Tillslut kom vi fram till en liten röd stuga mitt i staden.
Jag minns att han sade – ”Här är vi trygga över vintern”. 

Precis i det jag öppnar dörren till stugan medan mannen jag är med plockar ur bilen inser jag att han kommer stå bakom dörren, han vi flyr ifrån.
Då var det redan försent.

Med ett fult flin stod han där. Med en stor fällkniv med glänsande blad.
Han drog mig till sig så jag stod med ryggen emot honom…sedan tryckte han in kniven i halsen på mig. På sidan. Jag kunde känna att han drog bladet genom allt kött tills han var framme vid mitten…
Då vaknade jag…

Natten blev inte bättre än så. Den ena mardrömmen avlöste den andra. Idag är jag trött. Mentalt. Jag har kämpat hela natten för överlevnad.
Som om det inte räckte på dagtid.

Någon drömtydare bland mina läsare kanske? 
Hur kommer man undan det här – återigen – I am loosing my mind here!

Kommentera

