What´s in it for me?

535751_529204517102628_622146048_n

 

Med nykokat pulverkaffe och morgonsolen som lyser in genom fönstret.
Katten spanar efter fåglar, tvätten surrar sådär lagom högt och musiken försöker överrösta  Talibanens Bolibompa som jag glömde stänga av innan jag satte mig vid datorn.

Ett par timmar senare har jag äntligen fått tummen ur. Halvvägs i alla fall… och den känns lite lätt ditlimmad.
Jag njuter onekligen ganska hårt av att vara alldeles ensam. Att kunna skrota runt, sjunga högt, skvalpa runt med kaffekoppen och äta frukost med en bok i högsta hugg.
Herregud, vad jag har saknat de här morgnarna!
Och nej, jag tänker inte ha dåligt samvete för att jag tycker det är skönt att ungen är borta.
Hon är nog minst lika lycklig över att ha lämnat sin gamla mamma och få leka med lite jämnåriga, bränna lite energi och låta fantasin flöda en stund.
Det har varit en lång vinter….

Och har ni tänkt på en sak… vad in i bomben så mycket snabbare det går att plocka undan när man är ensam hemma utan småtroll?
När ingen skall hjälpa till med dammsugaren, börja leka med just Dom sakerna man plockar undan, välter högarna med den nyvikta rentvätten…
Det är ju nästan..N Ä S T A N … en fröjd att städa nu.
Kanske inte .. men det går om inte annat lite fortare. Och man vet att när man är klar med olika delmoment kan man belöna sig med ett par bloss och lite Farmville. (damn addiction!) Eller bloggen.
Man kan helt enkelt – göra vad f*n man vill… Och Det är det länge sedan jag har känt.
Jag kan till och med sova!

Varför sover jag inte förresten? Varför?
Kan förstås ha något med faktum att göra att jag lade mig innan 22 igår. Det Kan vara så!
Go Tant!

Dags att hänga tvätten och hälla det nykokta kaffet i termosen. Redo för att försöka gå igenom lite grejer på skydrive!
Kommer Skydrive försvinna när Hotmail försvinner? Någon som vet?

Ha en förträfflig måndag mina vänner!

//Hondendärtanten – med 6 timmar av ensamhet kvar. Halleluljah!

 

2 thoughts on “What´s in it for me?

  1. Du ska bara NJUTA av att få vara ensam, kvalitetstid behöver alla, särskilt du. Och du behöver inte ha det minsta dåligt samvete – varför skulle du?

    • Har man inte alltid dåligt samvete? För allt man inte gör men borde och allt det där? Jag vet inte men det känns så.
      Skall försöka släppa lite.. men det är lixom lättare sagt än gjort!
      Kram bästa du!

Kommentera

