Imorgon – äntligen!

Och så kom söndagen. En av de slappaste i mannaminne.
En barnledig kväll som skulle spenderas i lugn och ro gick lite överstyr. Ja, hujedamig… idag har man inte varit pigg helt enkelt.
Jag undrar om det är detta som kallas att bli gammal?
Det skall i alla fall bli vansinnigt skönt att sova om en stund!

Imorgon blir det första dagen sedan september som jag lämnar Liten på dagis och kan stanna hemma och bara vara.
Innan har jag ju varit tvungen att vänta in henne i stan. Fördriva tid. Vänta. Springa runt.
Men nu med ett nytt dagis kommer det bli helt perfekt!

Dagiset verkade trevligt det lilla vi har sett och upplevt. Nya, fräscha lokaler, trevlig personal, stor och fin gård…
Ja, allt det där!
Laktosfri mat till Liten var hellre inget problem.
Det är så himla härligt när man slipper kämpa!

Så tre dagar i veckan skall hon nu få lov att vara på dagis medan jag kan koncentrera mig på körkort och jobbsökande. Jag finner inga ord för hur skönt det skall bli att hela tiden slippa detta mixtrande med hur man skall ta sig till och från dagis. Vart man skall vänta under tiden. Ja hela den där biten.

Jag ser positivt på det här och det gör även Liten. Hon sade ganska direkt att Det dagiset gillar hon. Så jag hoppas vid gud att det blir lika bra som hon tror och hoppas på. Hon behöver det nu! Vi behöver det!

Det får bli bok och en kopp te nu innan sängen. Jag är helt slut.
Imorgon väntar nya tag.

Keep on fighting – no more no less!

vi

Kommentera

