A new day to come…

Det är bra med rutiner och invanda mönster ibland.
Som att till exempel gå på samma dagis från att man börjar tills att man flyttar till skolan.
Eller ja, det är kanske inte alltid är bra men ofta vill jag tro?

I vårat fall blev det inte så. Nu är det dags för ett nytt dagis igen och jag håller alla tummar och tår för att detta blir riktigt, riktigt bra!
Dagiset är alldeles nybyggt och det skall skolas in en drös nya barn samtidigt.
En bra chans för barnen att lära känna varandra från scratch helt enkelt. I stället för det där med att komma in i redan färdiga grupperingar.
Jag tycker den är lite jobbig och det har nog Talibanen tyckt med vet jag.

Nu dock – blir det nya tag och allt det där.

Mamman skall försöka se presentabel ut. Har tagit byxor utan hål i rumpan, laddar för att kamma skatboet och kanske se om man kan göra något åt den där mer eller mindre permanenta Zombielooken.
Ja, man kan ju alltid hoppas i alla fall!

Ikväll blir det att färga håret minsann. Det här ser inte klokt ut!

Vi önskar Er alla en god helg!

Någon av Er förresten som har Erfarenheter med barn som bytt dagis?

One thought on “A new day to come…

  1. Min son bytte skola när han gick i ettan. Inskolning på en timme. Inte bra för mammas hjärta men det gick utan problem och det förväntade bakslaget har aldrig dykt upp.

    Som pedagog har jag erfarenhet av yngre barn som bytt förskola.
    Det du ska tänka på är att du ska utstråla säkerhet. Att du vet att detta är den bästa förskolan på jorden. :)
    Hoppas det går bra och vill du höra mer så vet du var jag finns.

Kommentera

