Alla öden – man önskar man kunde rädda!

Kraschlandade i soffan igår kväll. För mycket frisk luft under dagen misstänker jag. Det är ju livsfarligt det där.
Men kanske kan vi säga tack för det? För med tanke på att jag hamnade i soffan så slängde jag även ett öga på tv´n.
Plan´s faddergala var det som kom på först.

Och ja, min kropp gråter. Man vill göra. Man önskar man kunde. Man önskar man hade obegränsat med resurser. Inte bara för världens alla flickor. Men för alla världens barn.
Det skär i mig. Alla ledsna ansikten. Alla öden. Alla som inte kan äta sig mätta, alla som inte har en säng att sova i, som inte kan gå ensam till skolan utan att vara rädda för att våldtagna… Könsstympningen och tvångsäktenskapen.
Alla´s vars föräldrar har dött, alla vars är ensamma, övergivna.

Det gör ont i mig. Och tänk om man hade haft en massa pengar. Tänk om man hade lite pengar över. Då hade jag velat bli fadder. Om jag visste att pengarna gick oavkortat. Jag kan ärligt säga att jag inte riktigt litar på alla de här organisationerna. Jag tar det med en nypa salt och undrar hur mycket av de pengar vi skänker verkligen kommer fram.

Nog om det …

Sarah Dawn Finer berörde som fasen med en fin låt. Och återigen inser man hur viktig musiken är i överlevnaden. Det var vackert att se.
Hon verkar vara en fin människa den där Sarah – Det lilla man ser menar jag.

Jag hoppas att fler engagerar sig. Barnen är de som skall styra våran jord sedan. We better help them make it ok helt enkelt.

Börja i det lilla – börja med hemlösa – skänk till kvinnojourer – bli fadder – hjälp en vän som har det sämre ställt – bara vi alla försöker göra något.

sarah…bild lånad från Aftonbladet.se

 

Kommentera

