Måndagsmorgon och proud mama…

Måndagmorgon. Drömmarna har knappt hunnit skingras.
Har sprungit ut i den minusgradiga hallen och hämtat skrothögens overall och lagt den på elementet. Likaså mössar och vantar.
Alldeles strax är det dags att väcka henne.

Det har stundat en ny dag. Just ja, Måndag!

7 minus borde inte vara så väldigt kallt. Men nyvaken och och småfrusen så känns det mer eller mindre – jäfligt kallt! Och trots min kärlek för vinter kan jag inte direkt påstå att jag gillar att frysa!

Igår hann vi i alla fall att njuta lite av vintern och få ut lite av den…

snölekAndra gången på skidor och ungen är grym I tell ya. Helt grym. Och vilket tålamod. Det trodde jag minsann inte bodde i den lilla kroppen. Onekligen verkligen kul att se!
Att hon dessutom verkar älska sina skidor är ju ett plus!
Hoppades att min mamma skulle ha kvar mina skidor men icke. Vi får se om vi inte kan införskaffa ett par nästa vinter helt klart!

Jag antar det är dags att starta med klädfight och allt det där andra som hör morgnarna till nu.
Svepa lite mer kaffe, borsta trollrufs och hitta någon form balans i kroppen och bege sig ut i kylan!

Jag önskar Er en … så fin måndag som måndagar kan bli!

Kommentera

