Elin, vad har du för visioner med ditt liv?

Spenderar kvällen på facebookchatten. Det är snart dags att sova.
Det börjar svida i ögonen och är det något jag har lärt mig den senaste tiden …(åren) är det att sömn är underskattat.

Anyhow…
Mitt i samtalet med Ewa så frågar hon:
Elin, vad har du för visioner med ditt liv? 

Min första tanke var – Hur skall jag kunna ha visioner när det är ett enda stort pussel att få ihop kommande vecka?
När man är ständigt på språng, på jakt efter lugn och harmoni. När man har monster som lurar bakom husknutarna.
När man aldrig vet när den där nästa bomben kommer falla.
Då är det svårt att planera framåt.
Varje uns av energi går åt att skapa det bästa för skrothögen och resterande till de där nödvändiga andetagen. Så man orkar nästa dag.

Visionerna har man nästan glömt bort mitt i allt det där. 

Men tillslut så kom det …
Jag vill ju faktiskt bli socionom. Jag vill jobba med hemlösa och missbrukare. Jag vill bidra. Jag vill hjälpa. Jag vill göra en skillnad. Och jag tror att jag vore jävligt bra på det!

Jag vill plugga. Jag vill lära mig saker. Jag vill utvecklas!

Jag vill resa. Med skrothögen. Jag vill dela världen med henne och upptäcka den med henne.
Jag vill se världen genom hennes ögon och visa henne allt det vackra som faktiskt finns.
Vidga hennes vyer och skapa fantastiska minnen.
Oavsett om det är på en fjellstuga i Norge eller på Thailnands varma stränder…

Och så vill jag ha ett stort, varmt, tryggt hem där vänner kommer förbi och dricker kaffe, där barn springer ut och in. Där det inte lurar ångest i vrårna och det bara är en känsla av Hem som råder …

Sedan är det ju alla småsaker.. man vill kunna uppdatera garderoben, loosa vikt, skriva mer, gadda sig, skaffa dreads.. Ja, sådana där småsaker som gör en lycklig i själen ni vet.
Man måste ju börja någonstans.

Och snart, snart är det dags … Jag skall bara lyckas planera kommande vecka och allt det där …

Hur ser det ut för Er? Vad är Era visioner och mål? Har ni nått dom? Vilka finns kvar? 

20130131_153801

…Hemmavid…

One thought on “Elin, vad har du för visioner med ditt liv?

  1. Visioner o drömmar är bra så länge man inte glömmer bort att leva i nuet. Livet har en förmåga att fortsätta under tiden man formulerar sina visioner………Oppps! Redan 30….Oppps! Redan 40……Opps! Redan 50………är det försent att bli cirkusclown????????

Kommentera

