Om att fylla jämna år och sånt där …

Det här med att fylla år. 
Jämt antal. Hur ser ni på det?
Är det något ni firar? Struntar ni i det?

Och självfallet – HUR firade eller Skall ni fira Era kommande jämna år?
Var det lyckat? Eller var det något år som var rentav miserabelt?

Här är det ju änna lite ångestladdat. Prestationsångesten och åldersnojjan kombinerad i en härlig soppa helt enkelt.
Tankar som – Men vad i hela friden har Jag åstadkommit i mitt liv att vara stolt över.
Men jo, sedär… det var ju inte så mycket. Om man bortser från faktum att jag fick världens vackraste och bästa taliban dårå! That count´s for something!

Men näe, jag kommer inte fira på måndag.
Jag åker till Göteborg på lördag. Tar med mig några vänner – slänger mig på väl vald krog -dricker lite öl och ja, det är väl det helt enkelt.
De se vill får komma förbi och säga grattis … eller kondolerar. Det är lite vilket som!
Sjung gärna för all del. Det är hemskt uppskattat!
Tårta äter jag inte, så tänk inte på det!

Happy 30 years Tant! 

IMG_2498Och ja, jag spenderade natten till inatt med att färga bort blondheten i håret med..
Så nu kan vi inte skylla på det längre!
Amen!

Seså…dela med Er av era erfarenheter nurå!

 

#009

13 thoughts on “Om att fylla jämna år och sånt där …

  1. Hade tillsammans med en kompis hyrt en stor lokal och bjudit in 100 gäster, fixat catering och serveringspersonal och ett band som lirade. Stor succé………enda problemet var att jag själv fick tillbringa hela kvällen på akuten med min 6 månaders son……

    • Haha! Nej! Snacka om ångest! Usch! Hur gick det med sonen?
      Festen?
      (hoppas i alla fall att paketen var bra!) :p

  2. Sonen var givetvis kärnfrisk, festen var en stor hit som det pratades om i flera år…..enda presenten jag kommer ihåg var en Stor vedkork med 200 olika öl (alla gäster hade köpt med sig 2 var)..:)

    • Haha! Åh herrejesus, jag hade kanske varit liiite bitter! ;) Är det länge sedan?
      Och Oj, underbar och rolig present! Det är de speciella som värmer mest! :)

    • Oj! Det låter mysigt som attan! Även fast just kanske vandra inte är något jag gör på födelsedagen.. men spenderar den gärna i fjällen! :)
      Låter som att du hade en riktigt fin födelsedag i alla fall! :)

  3. har aldrig dragit på med nåt särskilt när jag fyllt jämt. Tänkte vara lite annorlunda och ställa till med enorm fest i sommar när jag fyller 36. Tänker att det är ju en jämn siffra så varför inte haha
    Har varit eller precis fått unge när jag fyllt jämnt under åren men när jag fyller 40 smäller!

    • Haha. Ja, varför inte?! Otippat och kul! Måste det vara så traditionellt hela tiden? :)
      Kanske det är det jag skall göra nästa år – 31 the new thirty lixom! :)
      Tack för ideén! :)

  4. 30 är väl inget. Tänk då på mig som snart fyller 40. Men för att göra det lättare för mig så har jag redan planerat in min 40 årskris. Nämligen min lilla resa till Mölndal i april :)

  5. Fick en smula åldersångest fter 25.. det satt i länge så barnen i första kullen trodde pappa fyllde 27 o ett halvt tills de var ca 10 och äntligen förstod att någonting inte stämde.. ( jag ljög inte bara om tomten dvs… :) Vid passerade 35 gav jag upp, insåg att 27.5 vill jag inte vara 24/7 livet ut, men det där med att fira..? har jag alldrig blivit vän med. Tillbringat födelsedagarna som vilken dag som helst istället, firar när jag känner mig glad och uppåt… på det sättet blir det betydligt oftare än 1 gång/år.. // Kram på Din dag, G

    • Haha! Du är underbar! Tror fasen jag skall börja göra så istället. Verkar aningens bättre faktiskt! :)
      Tack för att du delar hörru norrtroll! :)
      Storkramen!

Kommentera

