När man borde …

När det är söndag har man i regel hemskt mycket tid.
Hemskt mycket tid som bör fördelas på sådant man inte hunnit (läs: skitit i) resten av veckan!
Städa, tvätta, göra matlådor och sådant där annat vuxet.

Vet ni – det är skitkonstigt. Jag har faktiskt inte gjort det idag heller.
Jag har kört diskmaskinen och tvättmaskin. Plockat lite … (läs: flyttat sakerna från rum till rum) och lagat mat.

Till lunch blev det Maccaroni and Cheese till ungens stora glädje. Inget vi testat innan men när ”min” butik hade rabatt denna veckan så fick vi väl slå till.
Jovars, med lite strimlad kalkon i blev det en helt ok snabblunch!

Och i vanlig ordning har vi söndagsmys istället för fredagsmys. Det funkar fint. Vi är inte så noga på det här i skogen. Bara vi har det trevligt… Och det har vi ju…
Så vi åt tacos. Och gosade. Tills det var alldeles past bedtime. Men det är ju faktiskt oxå helt ok när vi är lediga imorgon … och fast i skogen. Då kan man ju göra sådana saker.
Helst i varsin onepiece och raggsockar!
Hot hot hot!

Men vi har inte bara suttit inne och förpestat luften … vi har varit ute i snöyran med!
Det var underbart.
Jag kan inte sluta älska snö till trots för att det snart är februari och de flesta inväntar vår.
Jag gillar vinter.

Sedan blir jag kanske lite trött när jag ser Peter´s status på facebook om att nu regnar det och blir uvär!
Jag vill inte ha uvär!  Jag vill ha kvar all min fina snö som föll idag.
Jag hade planerat en utedag med pulka imorgon. Men det låter väl som att det skiter sig. Kraftigt!
Ge mig en legitim anledning till svettiga ostmackor och varm chocklad!

Men vi får vara glada för det lilla … som någon sade någongång!

SnöängelOch som om dagen inte varit tillräckligt spännande så avslutar vi den med ….
Voila – Detta!

Hur i helvete man virkar en mormorsruta! 

Jag är ledsen att det är så lite action i mitt liv nu för tiden … men det följer på något vis lite med den här skogsmullestilen…
Men förtrösta icke … Det kommer, det kommer … Kika in imorgon!

Nu är det dags att klä av sig alla kläder, få upp värmen, alldeles ensam. Under ett stort duntäcke. Låta kattfan ligga på armen … och välkomna natten.
Men det är klart, det är inte att förakta det heller minsann!

Men kanske, bara kanske … sitter jag uppe en halvtimme till. Det är ju faktiskt söndag!

Kommentera

