Knullrufstofs och bajs…

ute
Morgon. Skittidig morgon. Jag vill skriva men inser att jag måste röka lite först.
Lite till. Jag har som ett par kilo grus i ögonen!
(remind me att knocka jäfeln som lade det där!)

Jag borde klä på mig. Jag borde slänga på mig det där ansiktet som gör att jag i varje fall inte ser en dag ut över förtio och inte skrämmer kunder, jag borde bajsa och jag borde kanske fundera på att kamma det där obeskrivliga hårtrasslet där mitt uppe på huvet.
Nåja, det där sista är inte så viktigt. Det hamnar oftast i en ”knullrufstofs” någon gång under dagen i alla fall.
Långt hår är bra… men att ha det hängande och slängande kan ju störa vem som helst!

Skrotungen kan man inte klä på hur som helst på morgonen. Det skall vilas, gosas under filt och kollas på barnprogram. Dessutom är hon skitsur för att  jag väckt henne mitt i natten.
-Ja, älskling. Kvart i sex är mitt i natten! Och även fast jag hört andra vuxna säga att det är normalt så kan jag för mitt liv inte förstå vad som är varken normalt eller skönt med det!
Nejdu, skrotis – vi borde starta vårat egna samhälle där Ingen fick gå upp innan åtta! Det vore fint det!

En lång arbetsdag väntar och något jag känner på mig kommer bli en väldigt många koppar kaffe. Inte för många dock. Man vill ju inte att magen skall krascha i kassan. Den har ju en tendens att göra. För minsta lilla. Dum mage!

Oh well… ansikte var det. Kläder.
Ungen får frukost på dagis. Så himla fint att man slipper den fighten!

Jag tror det blir en bra dag det här… Och jag önskar detsamma till Er!

3 thoughts on “Knullrufstofs och bajs…

  1. Vi bestämmer att det ska bli en bra dag! Vad som än händer så jäkla om vi inte ska ha iaf en liten händelse som kan klassas som god när kvällen kommer. :)

Kommentera

