Flytta fläsk, döda hönor och feeling a bit like Hitler…

Det är kväll. Jag vet att jag borde gå och lägga mig. Som andra förnuftiga människor som vet att de är svintrötta när klockan ringer på morgonen. Strax innan sex.
Problemet är att jag faktiskt inte -vill- sova. Jag orkar inte.
Det är konstigt det där med att inte Orka sova. För det om något borde man ju orka kan man tycka.

Istället har jag skurat golvet i sovrummet. Igen. För jag hittar fortfarande en jäfla massa barr överallt. Har till och med barr i sängen. Men bara på min sida. Lillen drabbas inte och jag har inte orkat byta sängkläder.
Har sovit borta ett par nätter during jobbkvällar och ptja… det har inte känts viktigt. Eller jo, kanske det… Men jag orkar nog bara inte.

Och katten går runt och skriker. I vanlig ordning på kvällarna.
Han vill äta och han har mat..Men skriker.. Han vill in till lillen. Men bara för att väcka henne. Han vill ut… men bara för att två sekunder stå utanför dörren och skrika att han vill igen.
Jag undrar om han ärvt sitt beteende av mig? Vi är på ett ungefär lika konsekventa både han och jag.
Vet vad vi vill och allt det där. Känns tryggt!

Sedan är det den där tiden i månaden. Som egentligen inte skall komma. Känner mig ungefär lika labil som Hitler var en gång i tiden. Eller ja, han kanske inte var labil? Bara aningens …sjuk?  Vad vet jag? Men jag känner att jag hade nog lätt gasat första bästa människa som kom i min väg just nu. Sedan om det är via fis eller annat förtäljer inte historien!
Men Smärta – vilken smärta. Humör… ja, det talar vi inte ens om.

Kontentan – vi stannar hemma och gosar imorgon. Tar tillvara på den lediga dagen. Går kanske ner till havet. Pysslar. Gnuggar näsor och har det sådär fint som bara vi kan ha det.
(herregud, hör ni vad lyckligt det låter? Förmodligen har vi retat gallfeber på varandra innan lunch!)

Men äsch, det blir fint det här! Dessutom är vi hembjudna på middag till Lillebrors föräldrar imorgon. De där jag har vuxit upp med sedan jag var en sisådär 3-4 år.
Han som visade mig hur man skjuter julgran och kapar huvudet av höns. En extremt rolig upplevelse när man är 4 år och inte fattar någonting skall tilläggas.
(Nu inser jag ju plötsligt varför dotra blivit som hon blivit!)

Nu har jag ont i hela jävla arslet. Skall plocka lite till innan det släcks ner här i huset.

Vi avslutar dagen med att tacka:

  • Kaffedoppet – världens bästa fik för 40 minuters sömn och gott kaffe!
  • Idioten på banken som lyckades skriva ut fel papper. Gör om, gör rätt ditt sabla stycke!
  • Dagis – Ungen har fått mat. Har haft kläder på sig ute och ingen har slagit på henne! Framsteg!
  • Familjen – för att de är dom. För badkaret och soffan som alltid är redo att lånas ut och mannen i huset för allt körande. Tack som fasen. Ni är ovärderliga!

Jan 14-01-13

Röven var det ja, Just det. Aj! Undrar förövrigt om det går att få den att bli så jävla mycket plattare?
Undrar om man kan flytta lite av fläsket fram, bak istället? Vore ju en win-win som man säger!
Tåls att tänkas på!

Godnatt!

3 thoughts on “Flytta fläsk, döda hönor och feeling a bit like Hitler…

Kommentera

