Så blev man världens elakaste mamma igen…

häxa

Stackars,stackars mitt älskade barn – Kan man tro om man hör henne skrika idag.
Eller ja, gjorde i alla fall, tills hon somnade.

Efter 30 minuter i duschen släpade jag ut henne. Enough is enough och det får lixom vara nog någon gång.
”DUM mamma! Ful mamma! SkitElak mamma!”

Ja, jo…sånn är jag … 

”Klippa naglarna .. Det behövs älskling. De är jättelånga. Du kanske råkar riva någon av dina kompisar med de. Det vill du väl inte?

DUM mamma! Ful mamma! SkitElak mamma!”

Självklart är detta följt av ett högt, ondsint gallskrik som är tillräckligt för att kunna spränga trumhinnorna på en häst!

Blir kompisar. Gosar. Borstar tänder. Är redo för natten.
Ungen ser sängkläderna Mormor köpte till henne och kom med imorse.
Hell no – Du kan Fetglömma att jag byter dina sängklader NU på kvällen när jag renbäddade och skurade ditt rum så sent som igår. Glöm det.

Nej, det där med att vara pedagogisk när vi varit uppe sedan 06,00 och sprungit som skållade råttor efter det är inte min grej alls.

”DUM mamma! Ful mamma! SkitElak mamma!DUM mamma! Ful mamma! SkitElak mamma!”DUM mamma! Ful mamma! SkitElak mamma!”DUM mamma! Ful mamma! SkitElak mamma!”DUM mamma! Ful mamma! SkitElak mamma!”DUM mamma! Ful mamma! SkitElak mamma!”……….

20 minuters hyterisk gråt. För en gångs skull gav jag inte efter. Jag klappar mig själv lite på axeln och väser till det där dåliga samvetet att han kan gå till någon annan istället för att plåga mig…
Ungen Dör inte om hon får ligga i rena sängkläder en natt till även fast det inte är prinsessfjantar på. Jag tror verkligen inte det.

Men vi blev vänner. Vi gosade lite till. Lovade att ta det imorgon.
Ett litet steg för mänskligheten. Ett större steg för mamman!

Vi får se hur det låter imorgon…

Nu vill jag mest vila öronen… Njuta av att älsklingstrollet sover…

Jag är minsann en SkitElak mamma!

Sånn är jag! 

 

2 thoughts on “Så blev man världens elakaste mamma igen…

  1. Känner igen allt du skriver!
    Klappen på axeln saknade jag många kvällar. Är inte riktigt samma sak om jag ger den själv…
    Å du vännen, hör bara av dig om du vill dela lite tankar.
    Kramen.

    • Fina, snälla du! Tack gumman!
      Jag behövde höra det ikväll! Vissa kvällar är lixom lite mer …ensamma, helt enkelt!
      Och tack för erbjudandet .. och detsamma!
      Kramen!

Kommentera

