Lite små-pinsamt att vakna till sina egna högljudda snarkningar på ett fullsatt fik.

Jag gjorde undan två mastodontmöten idag med myndigheter.
Axlarna är om än lite lättare. Jag är om än lite mer hoppfull. Det kändes bra.

Jag tar därav dagen … (läs 90 minuter) ledigt under tiden liten är på dagis imorgon för att spendera tiden på en singelfika doing this –

sy

 

 

Brodera (googlebild)

Så kan man ju hoppas att jag inte somnar som ett annat kolli som jag gjorde sist jag var fär helt enkelt. Det är ju onekligen lite små-pinsamt att vakna till sina egna högljudda snarkningar på ett fullsatt fik.
För Er som inte testat det själva menar jag.
Kan vara aningens genant! Speciellt om man har en tendens att dräggla lite samtidigt som huvudet hänger där på sned. Det är ju ganska vanligt.

Sedan skall vi hem och förhoppningsvis slänga ut julgranen. Återställa ordningen på torpet.

Men först – Sova. Stenhårt!

Imorgon – inte försova sig.
Inte som idag när man halvligger över sängen, väcker skrotungen, skrotungen går upp och mamman somnar i samma position.
Nice work there hun!

Men skrotungen var nöjd … en halvtimme i fred framför tv´n innan en bindgalen morsa vaknar med ett avgrundsvrål och får Herr T-Rex att likna grannens snälla Golden Retriever… Då är det inte lika spännande längre.
Men vi grejjade det med, som vi brukar göra.
Superteamet. Hon och jag.

Efter två kaosdagar blir morgondagen fin.
Vi säger så!

Godnatt dårå!

2 thoughts on “Lite små-pinsamt att vakna till sina egna högljudda snarkningar på ett fullsatt fik.

Kommentera

