Our bags are packed and we are ready to go…

Nej, det kanske inte helt packade. Men det mesta ligger på sängen. Eller ja, hälften i alla fall.
Skrotungen står i duschen och tvättar väggarna. I love barnarbete!
En annan springer runt som en yr höna med magkatarren i halsen.

Hej, noll organisation! 
(Tur det inte fanns som ett nyårslöfte helt enkelt!)

Jag.behöver.mera.kaffe.

Om ett par timmar kommer det skjuts och kör oss till tåget. Mot ex-staden. Ghettot.
Hade någon sagt att jag skulle sakna den såhär mycket för ett halvår sedan hade jag skrattat de rakt i ansiktet. Hell no – att jag kommer sakna. Finns inte på kartan!
Men jodå, jag saknar så det svider i hela hjärtcentrat. Både ofta och länge.
Men jag inser att vi har det bäst här. Att det faktiskt är här vi hör hemma.
I skogen. Med familjen. Jobbet och allt det andra.

Men det skall bli så fasligt fint att komma ”hem” till Ghettot igen. Att gå på gator där man känner varje grop som den var fastetsad i fotsulan. Att dricka morgonte med honung hos C, att se skrotungen lycklig över saknade lekkamrater …
Att äta högklassig mat hos J och T.

Några få dagar på bortaplan. Precis vad vi behöver innan vardagen slår till igen!
Ladda batterier och allt det där!

Cia 2013

Kommentera

