So we say goodbye 2012!

nyår 2012 - 1

nyår 2012 - 2

Då var det den sista dagen på året.

Äntligen dags att sparka 2012 åt skogen och blicka framåt mot ett nytt, rent och fint 2013.

Det kanske inte blir lätt men jag känner på mig att det kommer innebära förändringar.
Till det bättre. På många plan.

Om jag har nyårslöften? Nej, inte ett enda. Det känns som att det ligger lite mycket doft av brutna löften och lögn över skiten.
Nej, vi satsar istället på att jobba på att det blir så väldigt bra som möjligt! Att det blir mitt och skrotungens år.
Ett år där vi får vara friska, må bra, vara lyckliga och trygga.

Nyårskvällen var förövrigt hemskt fin. Den bästa på länge.
Vi spenderade den inte helt otippat hos familjen.
Jag tog på mig uppgiften att laga middag – gott men inte speciellt avancerat.
Blomkål/potatisgratäng med baconlindad fläskfilé.
Det verkade uppskattat av värdarna och det var det även av mig. Check på den biten med andra ord.
Barnen önskade Korv Stroganoff – och ja, självfallet fick de det – det var ju deras dag! 

Då vädret lämnade mycket att önska så gjorde vi det lätt för oss … och för de.
De både stormade och regnade sidledes. Vi släckte ner lägenheten, tände massa tomtebloss, skålade i (världens äckligaste) barnchampagne och önskade varandra Gott nytt År.
Våra små var lyckliga!

Kanske var de än mer lyckliga när de fick ligga skavfötters i en stor säng och läsa gud vet hur många sagor för varandra innan de slocknade för natten.
Våra älskade små änglar. ♥

Vi väckte de inte vid tolvslaget, just på grund av det dåliga vädret. Och tur var väl det för det var snålt med fyrverkerier i år. Dock var det lilla som fanns fint att titta på!
Och vi vuxna skålade i champagne, skrattade så tårarna rann och hade det allmänt fint.
Vi tittade på ”Grevinnan och Betjänten” och jag fick äntligen den där julkänslan jag så svårt letat efter hela julen.

Det blev en lång kväll och natt med mycket prat och skratt. Ett par glas champagne fick vara nog och det är så himla fint att se alla statusuppdateringar på facebook om hur dåligt alla mår idag.
För tack som frågar – vi mår fint! :)
Men trötta – ja, det var vi allihopa!

Det blev några timmars morgongos, lunch och lek innan vi begav oss hem idag.
Men jag tror nog det var skönt för alla parter att slappa lite på soffan och bara vara de sista timmarna av årets första dag.

Så återigen – vi blickar väl framåt – vässar klorna och gör  oss redo att kämpa för ett sjuhelsikes bra år 2013.

Och till familjen säger vi  tack för att ni delade kvällen och natten. 
Vi kunde inte önskat oss ett bättre avslut eller början på 2012-2013! 

nyår 2012 - 3

Kommentera

