Bajsdåligt samvete, hatkärlek och julstämning?!

gymmet1

 

Måndag morgon och tisdag morgon besökte jag hatkärleken. Gymmet.
Den avskyvärda crosstrainern och jag har halvsprungit några kilometer nu och en del kalorier har bränts.
Att jag knappt kan lyfta armarna nu och att benen inte riktigt funkar är ju en … bonus?
Tack gode gud för de 20 minuterna man får sova i solen efteråt. Annars hade jag kanske dött lite.

Vi har faktiskt hunnit göra lite julsaker med. Det är inte bara soffhäng och tv på oss…

god jul1Det börjar bli jul här med nu. Äntligen. Sedan att det är lite si som så med julstämningen det är ju en annan femma. Det är ju lite så när det är den där mentala stressen som gnager hela tiden. Svårt att njuta av nuet lika mycket som man borde.
Det är sorgligt. Jag saknar det vackra, rogivande och fridfulla med julen. Att en månad om året fick vara lite magisk. Man behöver lite magi i livet!

Nästa vecka hinns det inte med jul alls. Och jag får bajsdåligt samvete för Talibanen som får spendera hela sista julveckan på dagis.
Vet inte riktigt hur vi skall lösa det med skjuts och sovande heller men på något vis måste det helt enkelt gå.
Help? Hilfe?

jobbaMen vi tackar ödmjukast för att vi får jobba! Det är fantastiskt! Verkligen! Jag är superglad att jag är såpass efterfrågad. Det värmer! Att man dessutom gillar stället gör ju att det känns ännu bättre!
Återigen bara den där praktiska biten som krånglar lite.. Meen… vad är det vi gör bäst i det här hushållet?
Jo, vi pusslar. Och så överlever vi.
Vi kämpar. Och så kämpar vi lite till.

Nästa jul – Då skall det vara lugnt och vackert! Det lovar

jag dig, älsklingsungen min!

 

Vi kör en hemmadag imorgon. Pepparkakebak och kärleksladdning. Det kan komma gott med nu inför julspurten!

Jag skall ta min ömmande, genomfrusna kropp och lägga mig alldeles strax. Det börjar bli kvällen igen… Idag med. Det är konstigt hur fort dagarna går ….

Hur ser det ut inför jul hos Er? Är ni lugna och harmoniska? Stressade? 
Har julstämningen kommit?

 

Kommentera

