Lite tjack, lite bajs och lite kuk-tvätt … på min kudde!

 

 

Men godnatt dårå!

Vi har Inskrivningssamtal på fredag på det nya dagiset.
Tanten låter trevlig. Inte för gammal. Inte för ung. Entusiasm i rösten och leende. Pluspoäng där tjejen!

Sadisten Sanna är lycklig i vanlig ordning. Hon fick se ännu en död mus idag. Fantastic!
3 musfällor är nämligen installerade varav den ena small redan efter ett par timmar.
Sadisten Sanna tycker det är skitbra. För hon förstår inte alls vad de har i hennes klädkammare att göra. De får skaffa en egen klädkammare. Och det har hon ju rätt i det lilla livet!

Och så plockade vi fram julpyntet. Samtidigt som vi lagade middag. Jäfligt avancerad. Man är ju lixom en sådandära multitasking mama…
Kyckling i ugn, ris i riskokaren och burkmajs i skål.
Ställer fram julpyntet på köksbordet …

 

Sedan sade riskokaren t.o.c.k … så var det klart. Och tomtarna står kvar precis som vi lämnade de. Mitt på bordet. Middagen åt vi framför ”Pettson och Findus”. Det var så spännande att jag var tvungen att mata ungen. Men det är klart, det är ju ingen nyhet.

Så nu har jag disk i köket, en halvfull kaffekopp med kallt kaffe bredvid mig, en utläst bok av Vivecka Lärn och en torr liten morotsbit på vardagsrumsbordet.
It´s the little thing that does it.

Dessutom är det 17.5 grader inne och jag fryser men är för snål för att elda på natten.
Blödarsjukan är tillbaka på 3:e veckan och kroppen kukar ur igen. Dessutom somnar jag ståendes, sittandes, gående.
Imorgon ringer vi farbror doktorn och kollar om de säljer tjack. Eller något liknande preparat som funkar likvärdigt. Zombiemode has to go!

I övrigt har inte kuk-viasat kommit med någon parabol ännu och får jag inte sitta i mitt eget hem och titta på tv snart kommer jag personligen åka hem till var och en av de och krossa deras paraboler.. Så skall de få se hur jävla kul det är med månader utan tv. Jävla arslen!

Dags att bajsa och gå och lägga sig. Innan jag fryser kulorna av mig!

Ps: Kattjäveln ligger på M.I.N kudde och tvättar kuken. Gött. Tur jag bäddade rent igår.
Tur det inte var en man som gjorde samma sak.
Ok.. det känns bättre nu.

Godnatt då!

6 thoughts on “Lite tjack, lite bajs och lite kuk-tvätt … på min kudde!

  1. Underbara människa! Nu ler jag igen. Det är ditt fel ;)

    Btw har min skrivarjävel k_kat ur så fotot blev randigt – nu få du vänta ett tag till på det där fina som ska skickas till din adress *muttrarsurtförmigsjälv*

    Skickar min varmaste kram till dig och hoppas att den ska värma dig lite i alla fall

    *puss*

    /din queen

    • Jag gillar att få dig att le! Det är bra att le! :)
      Och du… skall jag ta ett snack med skrivarjäveln? Det är nämligen mitt foto han bråkar med.. och jag vill haaa deeet! Haha!
      Jättebamsevarmkram till dig finaste queen!! <3
      *pussa*

      • vilket språk du överraskar med.
        jag har äntligen fått tillbaka datorn och ville in och hälsa på. Tänkte du få mig att vända i dörren.

        • Men Hej!
          Nej, verkligen inte! Jag är nog mest en smula frustrerad över saker tror jag! Inte alls meningen att skrämmas!
          Hur mår du? Hur har flytten gått??
          KRAM!

  2. Jag mår väl okej :-)
    Känns konstigt att det bara var två månader sen jag flyttade, känns som om det vore längre sen, men jag var så strukturerad när jag flyttade att jag hade allt på plats på en vecka -mycket sällsynt ha ha ha
    Jag har fått praktikplats på en coopbutik ett par mil bort, det ska mynna ut i en timanställning efter tre månader (om jag sköter mig)
    Tösen bor kvar hemma hos mig, hade planer på London men det verkar ha fallit i glömska.
    Barnbarnet ska fira jul i thailand med sin mamma och hela hennes familj så det kommer att bli TOMT!!!! finns knappt något mer underhållande än ett barn på nästan 3 år.
    KRAM

    • Men en vecka? Haha. Herregud, hur lyckas du kvinna? Här tog det en månad. Minst. Men så blev det ju lite … turbuelent med. Från att vara 3 till att bli två och allt det där! Ja.. turbulent helt enkelt! :)
      Att du sköter dig tvivlar jag inte alls på! :) Trivs du är väl frågan? Är det bra människor? VILL du vara där?
      Men oj, London? Är det samma dotter som bodde i Usa?
      Och barnbarnet .. redan 3 år? Föddes han inte nyss? Huvaligen, vad tiden går så vansinnigt fort! Jag hinner lixom inte med alls!
      Men visst är de underhållande.. Lite för mycket ibland! :)) Men ack, vad hemskt och tomt livet är utan de. Kan inte ens föreställa mig ett liv utan talibanen. Jag hade gått under. Det gör jag ju redan efter ett par, tre dagar! Även fast det skall erkännas att det är lite skönt att bara vara Elin med .. mellan varven! :)
      Ta hand om dig fina du! Jag är glad att se dig i bloggvärlden igen!! KRAM!!

Kommentera

