Om man sjunger för stjärnorna så blir dom gladare och flyger bättre…

Dagar som idag minns jag varför det är så jädra fantastiskt att vara mamma. Att hon faktiskt inte bara är en liten taliban men oxå världens härligaste, varmaste och mest omtänksamma unge.
Jo, egentligen vet jag det alltid. Men ibland är det skönt med en heldag som är – fantastisk.

Som att börja morgonen under täcket i soffan hemma hos mormor som flytt fältet. Barnprogram. Mamman kan snooza en kvart till med en varm morgontrött unge intill.
Liten önskar Scrambled eggs. Mamman är en bra mamma och fullföljer önskan. Pluspoäng till oss båda.

Njuter av vädret och varandra. Åker en sväng till Nordby. Inser att det är helvete för att det är tjockt med människor. Vänder och åker hem igen.
(nej, jag är inte SÅ desperat även fast jag bor mitt i skogen)

Hem och laga middag. Måla lite med vattenfärger. Överallt. Fjärilstavlor. Äta framför tv´n till den tecknade ”Pippi(kill me) och klia varandra lite på ryggen.

Sedan blev det mörkt. Vi behövde luft. Vi bestämde oss för att smyga oss bort till husägarens studsmatta och låna den lite. Se om vi kunde studsa upp och plocka ner stjärnorna. Det kunde vi inte, men det var fint ändå.
Sedan sjöng hon för stjärnorna. Hon menar att de blir gladare och flyger bättre då. Jag tror nog det ligger något i det.

In och kika leksakskatalogen. Se vad man kan önska sig av tomten. Klippa ut. Klistra. Pyssla!
”Mamma, du är världens bästa mamma… kom det spontant med en puss på kinden innan hon grejade vidare”
Och det hör ju inte direkt till vanligheterna!

Kvällsmat… Scrambled eggs… igen. Här är vi inte dom som är dom. Sedan blev det dags för natten idag med…
Gosa, krama, pussa…gosa lite till…

”Mamma… Jag har så mycket kärlek om dig. Hela tiden. Alltid. Enda tills sommaren. Eller ännu längre faktiskt. Jag älskar dig jättemycket!!”

 

Min lilla ängel… då försvinner på något vis allt det där som skavt. Det dagliga gnabbet och tjafset. Irritationsmomenten. Allt blir bara … vackert.

Att vara mamma är det bästa som hänt mig. Utan tvekan. Man behöver bara få lite distans till det hela då och då så man har vett att uppskatta det som man borde!

Inatt går jag till sängs med en känsla av tacksamhet. Tacksamhet för att vi är friska. För att vi har tak över huvudet och mat på bordet.
Tack Livet!

Och för att kanske även Ni skall få en liten tankeställare ber jag Er att läsa Meekatt´s senaste. Det fick i alla mig att torka tårarna!

One thought on “Om man sjunger för stjärnorna så blir dom gladare och flyger bättre…

  1. Dom där kärlekskommentarerna gör livet! Ungarna och maten och att man får vara varm flera dygn i taget. Vet inte om det är det som är att vara vanlig Svenne men jag tror det. Och skillnaden mellan oss och dom är att vi fattar att det är enda skillnaden liksom. Att några har tak över huvudet och andra inte har det. Annars är vi i princip rätt lika, och älskar våra ungar och gillar att vara mätta. Tror det är bra att inte ge upp taket!

Kommentera

