Mus i hus och fredagsm(u)ys!

Jag har landat lite efter två dagars utbildning på det nya jobbet. Det gick över all förväntan redan från första timmen och det känns som att det kan bli bra det här. Väldigt bra.
Efter en liten stund blev jag även tillfrågad om jobb på lördag. 10½ timme. Smack. Tack!
Pyssla lite med talibanpassning så skall det funka.

I övrigt är jag helt tom i huvudet. Det cirklar kring de samma sakerna. Som att skit-Viasat fortfarande inte lyckats skicka skiten de skulle skicka. Och att jag -fortfarande- är utan tv.

Och att vi -fortfarande- inväntar dagis… That kind of stuff.
Ekonomi… Vad man skall äta till middag.. Och om jag någonsin kommer få lägenheten total städad innan det blir kaos i något annat rum igen.

Livet mina vänner. Livet.

Dessutom är det möss här. Fler än den i förrgår morse. Den dök plötsligt upp. Mitt på vardagsrumsgolvet. Innan nattning av talibanen. Jag skrek lite inombords. Panikandades och ringde mamma. Herregud, vad mamma är bra att ha nära tillhands ibland.
Hon fick komma och fixa. Jag klarar det inte!
I mångt och mycket är jag man för min hatt. Men här – Nej!
Stackarn var skadad.. så jag spärrade vägen för honom… Medan jag kastade mig i soffan och hörde att det krafsade där under och Pip gick av och an som en vakthund.
Mina nerver dör lite av bara tanken!

Betong var faktiskt fint på sitt vis. Det var det minsann!

Jag antar att jag måste uppvisa lite energi idag. Jag som fick en sådan sovmorgon. Borde vara überpigg. Hallelulja moment!
Lite mera kaffe så kanske det släpper!

Ha en riktigt fin helg mina vänner!

Kommentera

