Blivit med jobb,frostmorgon och ett uns av hopplöshet!

Vaknar upp med 16 grader i lägenheten. På utsidan är det minus 2,3 grader. Det är kyligt och vi fryser lite.
Har bäddat ner talibanen under en filt. Hon äter hallon och dricker juice. ”Framför Karlsson på taket”

Själv väntar jag på kaffe. Och ett fungerande internet. Till och med det har lagt av nu. Det känns att man bor i skogen helt enkelt. Kvällar utan både internet och tv får mig att känna mig som en stenåldersmänniska.
Vad gjorde man på kvällarna innan tv och internet? Och framförallt – Vad skall Jag göra? 

Välkommen till skogen – Det här kommer du älska!

Så säger vi Grattis till mig. Jag fick ett jobb som inte fanns. Eller ja, inte utannonserat i alla fall. Det känns fint!

Det känns mindre fint att jag inte vet -hur- jag skall kunna jobba när vi inte har dagis. För vi konstaterade väl kanske att det där med att ta med taliban till jobbet inte var någon höjdare.
Så nu har jag en dag löst … och en dag som inte är löst.
Återigen blir jag trött, trött i själen. Trött på -problem-.

Det är klart att det löser sig. Det måste det. För jag måste jobba. Det är inte gratis att bo i skogen vid havet. Eller att ha taliban. Eller att ha räkningar.

Jag börjar undra lite hur det är för människor som inte har den där ångesten dygnet runt över hur livet skall gå ihop. Varje morgon, middag och kväll.
Det vore skönt att inte känna det på ett tag. Just nu känns det som en dröm. Långt, långt borta.

Har jag sagt att jag är trött?

Men godmorgon världen. Det var i alla fall hemskt tacksamt att vakna till en vacker, frosttäckt värld idag.

Nu skall jag gå och vara en bra mamma. Dricka kaffe, julpyssla lite och försöka ta oss ut i den begynnande vintervärlden!

4 thoughts on “Blivit med jobb,frostmorgon och ett uns av hopplöshet!

  1. Tänk vad mycket jag skulle gjort om jag inte haft internet. Men när alla i familjen sitter framför varsin dator har jag svårt att inte dras med.

    Kan inte familjecentralen hjälpa till med barnomsorgsplats?

    Hoppas det känns bättre i hjärtat snart.

    Kramkram

    • Haha.. Jovars..jag har både städat skåp och bakat bröd. Mycket effektivt… Meeen, jag saknar mitt internet! :) och ja du, det där hjärtat..det är nog defekt. Hopplöst fall. Alltid är det något! Och du, varför bloggar inte du? :) ta hand om dig gumman! Kram!

Kommentera

