Får man inte dricka vin på jobbet? Nähä. Nej,men dåså!

Imorgon gäller det.
Vinn eller försvinn. Heaven or hell. Eller så är det kanske inte riktigt så allvarligt… men med tanke på situationen så är jag så in i bomben beroende av det här jobbet!


Trodde det skulle ta ett tag innan den här personalchefen skulle komma att kontakta mig. Det lät lite så på henne. Och man vet ju hur det är … ”ring inte mig, jag ringer dig”.
Hon ringde några timmar efter att jag hade varit där … Så imorgon skall jag övertyga butikschefen om hur in i bomben fantastisk jag är!

Hell – Jag får ju så vansinnigt svårt att uppföra mig med. Det är lite som att inte svära när man är på dagis eller fisa när man är hemma hos någon man inte känner så bra.
Man får någon form av ”missbehaving tourettes”.
Måtte jag inte drabbas av detta imorgon! Det vore förödande!
Jag kan tycka att det vanliga stammandet och ångesten som äter inälvorna ur kroppen kan räcka.

Håhåjaja… Ja, ni lär träffa en firande hjälte eller en nedbruten kvinna imorgon.
Jag vet ju hur det går till. Det är som ovan nämnt – Himmel eller helvete. Svart eller vitt. Det finns ingen mellanting.
Och får jag ett nej… så gräver jag ner mig. Skitlångt. Sticker huvudet i sanden.  Gråter en skvätt och dricker för mycket vin. Tycker jag är sämst. I världen!
I alla fall fram tills på måndag. Då är det dags att sopa bort gruset från knäna och börja kämpa igen.
För man ger aldrig riktigt upp. Det kan man inte. Det får man inte. Det funkar inte!

Nej. Det är dags att sova lite. Så man kanske inte ser ut som ett nödslakt imorgon. Det vore ju fatalt om de svarta påsarna under ögonen och zombielooken skulle döda min framtida anställning.
Och måtte han för guds skull inte fråga för mycket.

Måtte han inte fråga: ”Vem är du?”

– Elin här. Lagom tjock och glad i mina bästa år. Ganska misslyckad. Outbildad. Fast i skogen utan körkort. Ensamstående och tar därmed Alla vab-dagar själv. Tröstar mig med vin och dricker för mycket kaffe. Rökare. Ganska rutten mage. Kan skapa problem på jobbet men jag Har imodium. Annars är jag jättebra. Och jävligt trevlig. Ibland är jag till och med rolig. Speciellt efter det där vinet jag nämnde. 
Får man inte dricka vin på jobbet? Nähä. Nej,men dåså!
Men du… jag skulle verkligen behöva betala hyran nästa månad. Hade du lite jobb eller?”

Tror ni han nappar? Blir sugen?
Vad hade NI svarat?

”Vem är DU?”

Jag önskar mig lycka till imorgon!
Amen!

7 thoughts on “Får man inte dricka vin på jobbet? Nähä. Nej,men dåså!

  1. Äh, lägg av du har ju jobbat flera år inom service och varit grym. Du kan det här. Du är en härlig mamma med en levnadsglad liten skrotunge och ni har just flyttat hem igen från Göteborg för att ungen ska få en härlig uppväxt och du känner Ststd utan och innan. Du älskar naturen och ville bo nära havet. Du trivs med den sociala kontakten det innebär att sitta i kassan och stress är inget problem, det gör dig mer engagerad. Och så har du lätt till skratt. Och ser vad som behöver göras (vilken mamma gör inte?) och så har du inga problem att få vabhjälp och barnvakt eftersom mormor bor nära. Klockren anställningsmaterial!
    Människor är bara lyckliga och lyckade när de berättar valda delar ur livet. Så funkar alla. :) (bara att vissa är bättre att sovra informationen än andra)

    • Haha! Tack Malin! Jag behövde den. Men alltså.. det blir ju som helt -blankt- i hjärnan på mig! Tvärnit och stopp! Men jag skall försöka komma ihåg dina ord! Jag antar att man inte får ha med sig fusklapp? :p
      Tack igen älskade kvinna/redaktören! You rule! ;)

Kommentera

