snippa möter snopp aktiviter

…äpplet och trädet och allt det där…

Sådär har vi sett ut idag. Fast stundtals lite mer morrande.
Det är ibland lite påfrestande att gå på varandra som man har en tendens att göra här i skogen. Igår var ju vädret dessutom så fantastiskt att man inte ens orkade sticka tårna utanför dörren i rädsla för att drunkna.

Idag var det fint väder. Det firade vi såhär.

Smått isbelagda vattenpölar som talibanen glatt hoppade sönder! Och ni ser att vi är jäfligt måna om säkerheten va? Viktigt det där när man är småbarnsförälder! Ni gör väl oxå så va?

Sedan hämtade vi vinterkläder i källaren, fick tvättat en del och återigen gjort det jävligt otacksamma jobbet med att sopa trappan som byggjobbarna skitar ner på en kvart… Men det är klart.. något måste vi roa oss med!
Då ser vi ut såhär… ungefär… väldigt glada om inte annat!

Sedan misstänker jag att vi ätit middag och alla de där not so exiting sakerna därimellan.
När klockan var fem försvann talibanen. Hittade henne i sängen. Almost i koma. Och vi vet ju alla hur det är med Talibaner som sover på eftermiddagen?! Kastade mig över henne och bar runt henne ett par varv i lägenheten medan jag sjöng någon låt med min ljuva(?) stämma. Man kan säga att hon vaknade!
Sedan kämpade vi som fasen … tills klockan var sju. Jag insåg att nu gick det fasen inte längre.
Rätt i säng och tack och hej.

Mamman fick en dubbel treo, två cigg och lite chefville. Röjde undan ett par viktiga samtal. Bland annat bokade jag ”närtrafik” imorgon. Taxi – Kommer någon gång mellan halv tio och halv elva. Super! Sedan tar de bara kontanter… och det har jag inga.

Hade jag inte vetat att jag slutat upp med snippa möter snopp aktiviter hade jag trott jag var gravid. Kvällsillamående überalles och huvudvärken. Gottobepregnant? Eller så är det helt enkelt jag som är den nya Virgin Mary? Känner mig om inte annat ganska helig! Indeed!

Förövrigt skall jag starta kollektiv… såattenivet… det kommer en uppdate om det!

Men vi tar väl natten då va?

Kommentera

